Xzatic – Beats of Love

Xzatic – Beats of Love
4 juli 2021
ArtiestXzatic Site
Genre: house, trance
Iedere dag overlijden er meer dan 35 mensen aan hart en vaatziekten. Ook reanimaties zijn nog steeds onderdeel van de dagelijks praktijk, kijk maar wat er recentelijk gebeurde met Christian Eriksen op het EK voetbal. Snel handelen ten tijde van een reanimatie is cruciaal! Met de show 'Beats of Love' en het gelijknamige album hoopt de Limburgse DJ en producer Xzatic de aandacht te vragen voor een nog steeds groot maatschappelijk probleem. Nog niet iedereen kan reanimeren en met dit initiatief hopen zij zoveel mogelijk mensen aan te moedigen om een reanimatiecursus te volgen en geld in te zamelen voor de Nederlandse Hartstichting. Diverse lokale media zijn inmiddels al aangedaan door Xzatic en zijn team; Omroep Helmond, Omroep Zuidplas, Radio Hitec, DJDay Ransdaal, De CacaoFabriek, Pure Radio Holland en RTV Parkstad.

Beats of Love
Frisse beats door de speakers dat is de ondertoon van het 'Beats of Love' album. Xzatic zijn platen worden onder andere door Paul van Dyk, Armin van Buuren en David Guetta gesupport. Qua genre speelt hij een beetje met de grenzen tussen EDM en meer trance achtige platen. Een zeer smakelijk en toegankelijk album. Door David Guetta terecht afgegeven als 'tasty music.' Met name de titeltrack 'Beats of Love' springt in het oog door de prettige gecomponeerde intro met balearische gitaren, helaas wordt er mooi opgebouwd naar de drop (die nooit komt). Daar had Xzatic meer mee mogen doen wat mij betreft.

Normaliter geven wij natuurlijk alleen cijfers voor de muzikale inhoud van een album, maar voor deze keer maak ik graag een uitzondering. Het initiatief om de reanimatiecursussen en de aandacht voor hart-vaatziekten te vergroten, kan ik alleen maar aanmoedigen. Om een groot publiek te bereiken, heb je daarvoor een toegankelijk album nodig. Muzikaal is het niet vernieuwend, maar de combinatie van het initiatief, een toegankelijk album en een show, verdient een score 90/100. Puur muzikaal gezien, blijf ik bij een ruim voldoende

beatsoflove.nl
Facebook
hartstichting.nl