D-Block & S-Te-Fan - Antidote

anoniem gepubliceerd op , waardering: 86/100
D-Block & S-Te-Fan - Antidote
26 september 2017
Genre: hardstyle
Het avontuur voor D-Block & S-Te-Fan begon in 2004 toen de twee heren elkaar in een platenwinkel leerden kennen. Al snel doken ze de studio in en in 2005 brachten ze hun eerste track (Fresh New Beat) uit op het label van Dana (Danamite). Vanaf toen ging het snel. In 2008 richtten ze hun eigen label Scantraxx Evolutionz op en in 2009 lanceerden ze hun debuutalbum 'Music Made Addictz'. Aan het succes leek geen einde te komen. D-Block & S-Te-Fan stonden op alle grote festivals als Defqon.1 en Decibel en maakten anthems voor diverse feesten zoals Qlimax en Intents. In 2015 wilden Diederik en Stefan hun horizon verbreden. Na 10 jaar hardstyle gemaakt te hebben, zetten ze dit op een lager pitje en concentreerden ze zich op het maken van house onder hun nieuwe alias DBSTF. Als we de heren Bakker en den Haas mogen geloven duurde het een volledig jaar om te herontdekken wat hardstyle voor de beide heren betekende. Tijdens het maken van 'Antidote' bracht dit het plezier, de passie en de liefde voor de muziek waar ze ruim tien jaar geleden van zijn gaan houden terug.

'Antidote' begint met de titeltrack welke meteen nostalgische gevoelens opwekt (met de nodige dosis kippenvel) omdat dit precies het D-Block & S-Te-Fan stijltje van vroeger is. 'Fired Up' start met een heerlijke reversed bass en wordt ondersteund door de alom bekende vrouwelijke vocalen (het zusje van Diederik). '2 Silhouettes' en 'Deams' moeten het beiden hebben van de heerlijke vocalen in combinatie met een toffe melodie. Hét kenmerkende geluid van D-Block & S-Te-Fan. Bij 'God Is A DJ' en 'By Myself' gaan we weer terug de tijd in waarbij de vocalen en de opbouw naar de melodie een ultiem classics gevoel geven. 'Promised Land' start fris met erg catchy vocalen. Verder heeft de plaat alweer een heerlijke melodie. De familie Bakker is erg muzikaal want de vader van D-Block heeft namelijk meegeschreven aan deze plaat! 'In The Dark' doet zijn naam eer aan en heeft een wat donkerder sfeertje. De fans van het wat hardere werk komen hier dus (eindelijk) aan hun trekken! Zoals eerder gezegd hebben D-Block & S-Te-Fan al een aantal anthems mogen maken voor festivals. Dit jaar kregen ze de eer om het anthem voor Defqon.1 Australia te maken. Fijn anthem, maar weet mij niet zo te overtuigen. 'No Apoya No Folla' (wat zoiets betekent als 'geen seks vanavond' wanneer je je shotje niet in een keer leegdrinkt) heeft een vrij harde reversed bass en grappige Spaanse vocalen, maar daar is alles mee gezegd. Toch wel de minste plaat van het album. 'Angels & Demons' is dan weer exact het tegenovergestelde. De topper van het album wat mij betreft. Wederom ingezongen door het zusje van Diederik. Een erg catchy melodie die in je hoofd blijft hangen. Komt me overigens ook erg bekend voor! De afsluiter op het album heet 'Above Average' en bestaat uit rapvocalen en is een wat hardere track. Samen met 'No Apoya No Folla' de mindere plaat op het album.

Om maar meteen de vraag te beantwoorden die ik mezelf eerder stelde: kan 'Antidote' 'Music Made Addictz' overtreffen? Het antwoord daarop is nee. 'Antidote' is absoluut een fijn album met enkele mindere platen, maar kan nu eenmaal niet tippen aan hun eerste album wat nog steeds op eenzame hoogte bovenaan staat. Er zit genoeg variatie in het album. Van platen met een reversed bass, melodieuze platen en een beetje harder werk. Ook merk je de grote knipoog naar het verleden. Want wanneer je jezelf wil herontdekken, moet je soms het verleden in duiken en dat was bij enkele platen zoals 'God Is A DJ' en 'By Myself' het geval. Productietechnisch is dit in ieder geval een prima album met enkele uitschieters ('Fired Up', 'Dreams', 'God Is A DJ', 'By Myself', 'Promised Land' en 'Angels & Demons'). Maar ook wat mindere platen ('Above Average' en 'No Apova No Folla'). Dit album bestaat voornamelijk uit melodieuze energieke platen en ik kan het me voorstellen dat er mensen zijn die dat te slap vinden. Ben je wel een liefhebber van melodieuze hardstyle? Dan is 'Antidote' is absolute aanrader!

Disc 1
  1. D-Block & S-Te-Fan - Antidote
  2. D-Block & S-Te-Fan - Fired Up