Eagles & Butterflies - Abstract

De in Engeland geboren Chris Barratt, beter bekend als Eagles & Butterflies, is een jong en aanstormend talent, hij krijgt veel support van grote namen als Dixon, Amê, John Digweed, Tale Of Us en vele andere. Niet alleen ziet hij er erg knap uit en heeft hij eagles en butterflies op zijn borst getatoeëerd, ook produceert hij erg lekker tech house, deep house en elektronische tracks die op dit 2e studio album "Abstract" allemaal voorbij komen.

De intro track van de cd is erg melodieus, rustig en mysterieus en met de stem van J.U.D.G.E. met "We get High", een fijne opwarmer voor de rest van de cd. "Colours of Arps" verwelkomt ons in een warme omgeving met simpele tonen. De derde track 'Black & White' is een elektronisch nummer die ons met een warme en vrolijke sound in een donkere nacht brengt. Met "Same place same time" komt er een lekker club nummertje voorbij, waarin wel redelijk veel wat gehijgd wordt. In "Colours" ontvangen we een diepe bassline. Eveneens een fijn elektronisch nummer. Dat de track "Welcome to the Jungle" over een tour in de jungle gaat kan niet missen, aangezien deze begint met wilde oerwoud geluiden, welke overgaan in een lekkere House beat met percussie begeleiding. Een uitstekende combinatie.

Gevolgd door "Textures" welke een levende techno sound heeft, maar in een House sfeer blijft door de zweverige vocals die na enkele minuten op komen. Het vogeltje dat we horen in "The Secret Garden" geeft wel het juiste 'Garden' effect aan de dit nummer. De cd gaat over in "Sounds of Colours", een 8 minuten durende track die ons meeneemt van een harde, ruwe bassline, naar een meer melodieuze sound. Het brengt ons van donker naar licht, van onweersbuien naar het zonlicht. Een mooi nummer waar je vrolijk van wordt.In het een na laatste nummer "So Long" horen we de prettige stem van J.U.D.G.E nog een keer terug. Een makkelijk en dansbaar nummer, een ferme house beat afgewisseld met vocals. Startend met piano getingel en hand geklap, waarna er nog enkele andere vrolijke melodieën aan toe worden gevoegd eindigt het nummer "Black Canvas" de cd weer erg vrolijk.

Dit album is zeker een "Abstract" mix van diverse stijlen. Goede afwisseling van diverse sounds, vocals en muziek stijlen, als ook leuke en verrassende geluiden. Goede en duidelijke tracks, heerlijk om naar te luisteren. Een fijn album, dat ik zeker kan waarderen en aanraden.

1. We Get High feat. J.U.D.G.E
  2. Colours Of Arps
  3. Black & White