Oliver Schories - Fields Without Fences

door , gepubliceerd op , waardering: 82/100
Oliver Schories - Fields Without Fences
19 maart 2015
Oliver Schories is een in Hamburg (Duitsland) woonachtige technoproducer en dj. Zes jaar geleden begon hij naam te maken doordat diverse producties van hem opgepakt werden door labels als Parquet Recordings en Ostwind Records. In 2012 kwam Oliver Schories met zijn debuutalbum getiteld 'Herzensangelegenheit'. Dit album werd met lovende kritieken ontvangen en een jaar daarna kwam hij op de proppen met het eveneens gewaardeerde album 'Exit'. Nu twee jaar later heeft hij onlangs met 'Fields Without Fences' zijn derde album uitgebracht op zijn eigen label genaamd SOSO. Dit album is in vergelijking met 'Exit' een meer dansvloergericht album geworden waarop hij wederom laat horen een liefhebber te zijn van meeslepende melodieën.

Het album wordt afgetrapt met "Undisguised'. Deze track kent een pakkende, voortstuwende melodie, die ook veelvuldig voorkomt in melodieuze techno gemaakt door collega producers. Met 'Copilot' borduurt Oliver Schories op solide wijze verder op de openingsplaat. Waar de eerste twee tracks al behoorlijk melodieus zijn, zijn er in "Brizzle" zelfs diverse tokkelende elementen te bewonderen die ook niet misstaan in een tranceproductie. De misschien wel beste track komt voorbij in het meeslepende en vrij ingetogen "Fields Without Fences". Als vijfde track komt "In Other Words" voorbij. Dit mag met recht een hypnotiserende dansvloerplaat genoemd worden, die ongetwijfeld komende maanden voor de nodige intense dansvloerperikelen zal zorgen.

De producties "Never" en "Missing Empathy" mogen de rustmomenten genoemd worden van dit album. Dit zijn tracks die uitermate geschikt zijn als opbouwtracks naar de wat heftigere dansvloertracks. De voetjes mogen met "Homeboy" weer van de vloer, waarna Oliver Schories je met het fraaie "Late Checkout HTC" weer wat rust gunt. De dansvloer wordt nogmaals opgezocht met "Daily Routines" en "Oil". De laatstgenoemde track is overigens één van de beste tracks die op dit album te vinden is. Het album wordt op solide wijze afgesloten met "Super Sunday". Deze track is heel melodieus van karakter, maar desondanks geen uitschieter te noemen.

Oliver Schories heeft met 'Fields Without Fences' wederom een melodieus album uitgebracht waarmee menig house en techno dj wel raad mee weet. Het album is in vergelijking met het twee jaar geleden uitgebrachte 'Exit' duidelijk als meer dansvloergericht te beschrijven. Het album is zowel op vinyl, als op cd, alsmede digitaal verschenen en is een aanrader voor een ieder die melodieuze techhouse en techno een warm hart toedraagt.

Score: 82/100

soundcloud.com/oliverschories

1. Undisguised