The Vision - Visions of Hardstyle

door , gepubliceerd op , waardering: 83/100
The Vision - Visions of Hardstyle
17 maart 2015
ArtiestThe Vision
LabelDirty Workz
Begin december kwam Visions of Hardstyle - Volume 1 uit, het eerste deel van een nieuwe compilatiereeks op Dirty Workz onder leiding van Vincent Auf Der Haar, oftewel The Vision. Hij draait al enkele jaren mee in de scene en sinds 2008 brengt hij eigen producties uit. Maar het duurde tot 2010 voor hij werd opgemerkt door Dirty Workz. In het begin zocht hij nog een beetje naar zijn eigen weg, maar vooral sinds 2013 is hij aan zijn pad in de scene aan het timmeren. De echte grote doorbraak volgde dan in 2014. Eind 2013 bracht hij de eerste EP uit onder de noemer 'Visions of Hardstyle' en in 2014 volgden er nog drie. De kers op taart is deze compilatiereeks.

The Vision staat voor een breed spectrum aan hardstyle en dat is ook te merken aan de tracklist. De eerste paar tracks zijn vooral van euforische makelij. "Intro Visions Of Hardstyle" van The Vision en 'Anklebreaker' vormt alvast een topper van een openingsnummer. De eerste noten zijn pure pianonoten, die geleidelijk aan (vooral rustig aan) overwaaien in mainstream hardstyle deuntjes en kicks. De mix begint op die manier relatief rustig, maar trekt tegelijk wel de aandacht en zuigt je mee in het verhaal van The Vision. De mix blijft ook daarna enkele tracks in hetzelfde straatje. Via 'Cyber', Wasted Penguinz & Rebourne en Neilio komen we voorbij nog enkele pareltjes van The Vision zelf. "Sometimes" en "Emotions" kunnen zeker ook op enorme bijval rekenen. Daarnaast is "Stories" van Neilio ook een zeer aangenaam plaatje.

Vanaf "Freight Train" van Noisecult komt er steeds meer rauwheid in de mix. Deze track van Noisecult is overigens een ongelooflijk sterk nummer met leuke samples van Limp Bizkit en nog een hit uit de jaren 80. Daarna wordt de mix steeds diepgaander en robuuster. De namen worden steeds harder en dat is zeer merkbaar aan de tracks van Phuture Noize, Hard Driver, Tartaros, B-Front en Thera. Dit is toch al zeer stevig geweld. Tussendoor popt Vincent zelf er ook nog bij. Hij is zeer flexibel in stijl en toont dat met alle passie van de wereld. "Sadness" is een leuk nummer, maar vooral "Gate Of War" is een klepper van jewelste. Dit kan zich perfect meten met de kwaliteit van tracks als "Razor" van Hard Driver. Naar het einde van de mix blijft het in crescendo gaan. De meest opvallende tracks zijn verder nog "D.F.A." van X-Pander, "The Owlman" van Primefire, "My Poetry" en "The Revival".

Visions of Hardstyle is een zeer aangenaam compilatiealbum geworden en een zeer mooie kers op de taart van The Vision. Hopelijk biedt dit nieuwe jaar dezelfde grote sprongen. Er zijn maar weinig mindere tracks terug te vinden en The Vision laat zijn veelzijdigheid uitblinken in deze mix. Topper!

Score: 83/100

1. The Vision Ft. Anklebreaker - Intro Visions Of Hardstyle
  2. Cyber - Spring To Life