OrganisatieCloud 9 Music Site
ArtiestenNeophyte
Panic Site
LabelsNeophyte Records
Cloud 9 Dance
Genre: hardcore
Jarenlang waren Neophyte en Panic heer en meester met de mixcompilatie 'Hardcore To The Bone.' Maar het concept raakte in verval. Er moest een nieuwe wind waaien en een naamsverandering was een van die frissere windjes. Daarnaast konden ze er ook niet onder uit dat industrial hardcore een steeds groter aandeel inneemt in de scène. Domain Hardcore was geboren. Kern van de zaak bleef dezelfde; mainstream hardcore van de bovenste plank presenteren in twee strakke mixjes. Maar daar zijn nu enkele elementjes aan toegevoegd zoals de industrial hardcore.

Neophyte krijgt de eer de eerste mix te openen met zijn "Gas Erop!", in samenwerking met Zany. Het is al even geleden dat we de naam van Zany nog zagen staan bij een hardcore productie. Het recept is iedereen wel bekend. Verlaag het tempo een tikkeltje en gooi er een Nederlandstalige tekst doorheen. Indertijd was het nieuw en innovatief, nu is iedereen het een beetje gewoon. Al met al vormt het toch een leuke opener. Ook "Der Craft" van Tha Playah blijft wat aan de tragere kant, maar we zien de kwaliteit toenemen. Tha Playah is een van die jongens die steeds op een hoog niveau blijft produceren. In het begin blijft de mix op hetzelfde tempo verder beuken en vooral de grotere namen passeren de revue. Art of Fighters, Endymion en Mad Dog beheersen de eerste helft van de eerste mix. Ook leuk om te zien dat Placid K terug is. Zijn eigen remix van "G Member" is leuk, maar niets overtreft het geweldige originele nummer van de Italiaan zelf.

Dat nummer betekent wel min of meer een breekpunt in de mix, want vanaf dat moment gaat het almaar harder en sneller in de mix. Vooral de tracks van Synthax en Kasparov springen dan in het oog. "Never Gonna Change" en "Lobster Logic" (onder de Furyan remix) morgen we gerust de betere tracks in deze mix noemen. We zijn maar wat blij dat we weer meer producties van Kasparov zien verschijnen. Niet alleen achter de schermen houdt de man van gekkigheid, maar ook in zijn tracks gaat het de aparte kant op. De stijl van Nosferatu is zeker te herkennen en dat betekent alleen maar goede en stevige hardcore. Ook de tracks van Tears Of Fury en Noize Suppressor vallen in de smaak. De afsluiter is er eentje die we niet zouden verwachten van Neophyte en Panic. Promo vinden we niet vaak terug in hun tracklists maar de Hardshock anthem van dit jaar is een topnummer, waar zelfs deze twee heren niet omheen kunnen.

De eerste paar tracks in de tweede mix zijn een voortzetting van de eerste. Mainstream hardcore die het de laatste tijd erg goed doet en daar zitten zeker leuke en opvallende tracks tussen. Het eerbetoon van Endymion voor het afscheid van Dj D van de hardcore wereld mag de tweede mix opstarten. Hier gaat het tempo al veel sneller de hoogte in. Van "The Movement" van Prankster ft. Miss Twilight krijgen we vrij snel hoge BPM's om de oren. Aangenaam nummer ook. Ook Paul Elstak komt weer piepen met een nieuw nummer en voor de verandering is het een keertje niet typisch de Paul Elstak stijl. "Without Sin" bevat veel meer modernere hardcore-eigenschappen dan we gewend zijn van zijn laatste tracks.

Endymion is een van die artiesten die ongelooflijk veel producties uitbrengt de laatste tijd en dat is ook te merken aan deze release. De mannen van Endymion komen maar liefst vijf keer terug. Een van hun betere tracks de laatste tijd vormt de overgang naar de wat meer industrial gerichte tracks. De samenwerking met The Outside Agency ("Pretty Much Fucked") haalt het tempo eerst ongelooflijk naar beneden om dan de hel te laten losbarsten met "Monster" van Hellsystem. Of toch de Lowroller remix daarvan. Vanaf dat moment is het alleen maar heftig beuken. Zo vinden we Angerfist terug met "Burn This MF Down", een track naar het allooi van hun beginperiode. Waar de rest bleef hangen op mainstream hardcore is dit laatste stuk een mooie combinatie van die mainstream met toch heel wat industrial invloeden.

Er is niet veel plaats voor upcoming talents op de cd's van Domain Hardcore, maar de talenten die er staan laten wel zien (of horen) waarom ze er staan. De nieuwe generatie hardcore is opgestaan en dat werd stilaan een beetje tijd. Neophyte en Panic brengen met dit vijfde deel van Domain Hardcore exact wat ervan verwacht wordt. De meest recente bekende dansvloertracks met een heftige basis mainstream, maar ook een leuk kantje industrial.

1. Neophyte & Zany ft. Alee & Diesel - Gas erop!
  2. Tha Playah - Der Craft #TiH
  3. Art of Fighters - Fuck you!
  4. Endymion & Pandorum ft. Frankie McCoy - Under your skin
  5. DJ Mad Dog - Illegal
  6. The Empire - The Prophet
  7. Endymion ft. FERAL is KINKY - Reload
  8. Placid K - G Member (Placid K 8pm remix)
  9. DJ Mad Dog feat. Lenny Dee - Rude motherfuckers
  10. Furyan - Teknology
  11. Amnesys & Tommyknocker ft. Jessica Pearson - Eliminate
  12. Synthax - Never gonna change #TiH
  13. Kasparov - Lobster Logic (Furyan Refix)
  14. Neophyte, The Viper & Tha Playah - Master this!
  15. State Of Emergency - Space Invaders
  16. Tears Of Fury - Light in the darkness
  17. Noize Suppressor - I'm Running Shit
  18. Kasparov & System Shock ft. Diesel - Dedication
  19. The Viper - Control The ReFix
  20. Promo - Eternally Dark [Hardshock 2014 Anthem]
  1. Dj D - Imagine (Endymion rmx)
  2. Prankster ft. Miss Twilight - The Movement #TiH
  3. DJ Mad Dog feat. MC Jeff - The future
  4. DJ Paul Elstak Ft MC Ruffian - Without Sin
  5. Neophyte & Scott Brown ft. Alee - Only way out
  6. The Viper & Kasparov ft. Alee & Diesel - Meltdown
  7. Endymion & The Outside Agency - Pretty much fucked
  8. Hellsystem - Monster (Lowroller rmx)
  9. Endymion - Let the bass fuck up this place #TiH
  10. Angerfist - Burn This MF Down
  11. Nevaro - Insanity #TIH
  12. Kasparov - Infected by Madness #TIH
  13. Nosferatu - Hell
  14. Xcite - On a mission
  15. DJ Mad Dog - Last motherfucker (Nekasrof remix)
  16. Tieum & Angerfist - Dirty man
  17. Neophyte & Evil Activities - One Of These Days (Angerfist rmx)
  18. Unexist & Tieum - Hands around my neck
  19. The Sickest Squad feat. Lenny Dee - Minimal is criminal
  20. Neophyte, Tieum & Rob GEE - Coming at you strong

''Jarenlang waren Neophyte en Panic heer en meester met de mixcompilatie 'Hardcore To The Bone.' Maar het concept raakte in verval. Er moest een nieuwe wind waaien en een naamsverandering was een van die frissere windjes.''

in verval.niet door het concept maar door de achteruitloop van de cd verkoop!!
Niet alleen achter de schermen houdt de man van gekkigheid, maar ook in zijn tracks gaat het de aparte kant op

Zit toch een wereld van verschil hoor. Man achter de schermen blijft Bas van de Noisecontrollers, voor de schermen staat een of andere malloot! Die maakt echt die tracks niet zelf ;)