Vensun – The Dragon Flies EP

door , gepubliceerd op , waardering: 78/100
Vensun – The Dragon Flies EP
2 december 2013
Genre: house
Vensun zal niet direct een belletje doen rinkelen bij de meeste EDM fanaten, toch zijn het twee oudgedienden die onder dit alias schuil gaan, namelijk David Vendetta en zangeres Sylvia Tosun. De Franse David Vendetta (niet te verwarren met zijn landgenoot David Guetta) gaat al geruime tijd mee en heeft onder andere platen uitgebracht op labels als Ultra, Paradise Records en Stealth (het befaamde label van grootheid Roger Sanchez). Zijn succes heeft hij te danken aan 'Love To Love You Baby' en 'Break For Life'. Deze platen vonden wereldwijd gretig aftrek. Zangeres Sylvia Tosun is eveneens geen onbekende. Klassiek onderricht heeft zij gehad op de Juilliard School Of Music in New York en dat is zeker terug te horen in haar zangkwaliteiten. Zij verwierf bekendheid in de EDM scene door een samenwerking met de Duitse trancegigant Alex M.O.R.P.H., in de vorm van 'An Angel's Love', wat een grote hit was in 2011. In datzelfde jaar werd er een mashup uitgebracht van Sylvia's 'Above All' en David's 'I Hope She Turns Around'. Deze mashup bracht de beide artiesten tot elkaar.

Recentelijk is deze EP uitgekomen op het New Yorkse Sea To The Sun Recordings en deze EP bevat drie nieuwe singles in zowel de korte radio edits als de extended versies, die voor de DJ's onder ons goed bruikbaar zijn. Deze Vensun EP is de opvolger van de eerste single 'Love Is Love'. Sylvia Tosun heeft het volgende te zeggen over deze EP:

Sylvia Tosun said: "I think of this EP as an 'Epithet' that describes the hope of rebirth and rejuvenation of the human spirit; looking for signs along the way to be assured we are on the right path as well as the divine realization that we are in fact, always on the right path..."

De opener en tevens titeltrack 'Dragon Flies' is een uptempo houseplaat vol met piano akkoorden die een aanstekelijke werking hebben. Deze plaat zal menig club in beroering gaan brengen. Voeg daaraan de hemelse vocalen van Sylvia toe en je krijgt een prachtige plaat. De stem van Sylvia was even wennen (zeker omdat ik 'An Angel's Love' nog in het achterhoofd had), maar deze track bewijst dat Sylvia haar stem ook op een andere manier kan inzetten. Het daaropvolgende 'Chasing Summers' is een eveneens uplifting plaat, maar hier komen de vocalen van Sylvia meer tot zijn recht. De nadruk ligt hier meer op de vocalen dan bij 'Dragon Flies', waar de nadruk meer op de beats ligt. Voor de derde track is de hulp ingeroepen van het Amerikaanse duo Taurus & Vaggeli. Dit duo heeft ook al de nodige succesvolle platen geproduceerd die in de platentassen van onder andere Chris Lake en Carl Cox zijn geëindigd. 'Ever After' is een vocale techy house plaat met een electro synths in het middenstuk. Een echt stuiterplaatje, wat eveneens de clubs in vuur en vlam zal zetten. De tracks vier, vijf en zes zijn de lange versies van de hierboven besproken platen

Verdict
David Vendetta en Sylvia Tosun hebben een prima EP afgeleverd, die weliswaar commercieel getint is, maar toch doeltreffend. Vooral 'Dragon Flies' en 'Ever After' zullen menig club in vuur en vlam gaan zetten. Ik kijk in ieder geval uit naar een Vensun album, wat hopelijk in 2014 gaat komen.

Score: 78/100

twitter.com/sylviatosun
twitter.com/davidvendettaof