The Sound Of Revealed 2012 - Mixed By Dannic & Dyro

anoniem gepubliceerd op , waardering: 70/100
2 januari 2013
ArtiestenDyro
Dannic Site
The Sound Of Dannic

De 25 jarige Bredanaar Dannic timmert inmiddels aardig aan de weg. Na zijn debuutrelease 'Get Down Girl' in 2010 stond hij gelijk in de picture van vele grote namen. Eind vorig jaar werd hij gevraagd om 'Like Home' van Nicky Romero & NERVO te remixen, wat weer een grote stap was voor de als DJ Funkadelic begonnen knaap.

Hij opent de mix met 'Zelda (Hardwell Edit)', een track die zoals al doet vermoeden de geluiden heeft van datzelfde computerspel, waarop Dannic's eigen 'Tombo' het overneemt. Deze track is o.a. door Fedde Le Grand helemaal grijsgedraaid en heeft een energie waar je U tegen zegt. 'Wop' was het Riverdance Festival Anthem van 2012 en heeft de lekkere zomerse vibe die je van een festival anthem mag verwachten.
Verderop in de cd vinden we Jordy Dazz' 'Claymore', uitstekende track die een hele coole sound heeft in de climax. Het was dan ook geen verrassing dat deze gelijk in vele cd mappen of USB sticks geplakt zat. 'Doster' neemt het hierna over en was één van de tracks die Dannic bekendheid gaf, het is dan ook een pakkende, ietwat drukke track die de cd tot een klein hoogtepunt brengt.
Dannic weet de variatie er goed in te houden want waar 'Bad Rule' nog die uitstekende donkere clubfeel heeft is het 'Kontiki' die je weer meeneemt naar een grote mainstage. De euforische klanken die we van Hardwell gewend zijn worden hier uitstekend gecombineerd met de sound van Dannic. 'Flare' heeft eigenlijk deze zelfde elementen en sluit dan ook perfect aan. 'OMG' van Jordy Dazz geeft ook precies aan wat de meesten dachten toen ze deze track voor het eerst hoorden, de climax heeft een enorm OMG gevoel en is dan ook één van de klappers van de cd.

De cd eindigt met Hardwell's 'Spaceman' alleen nu begeleidt met de vocalen van Mitch Crown. Het was natuurlijk al een enorme clubhit, maar door het toevoegen van de zang heeft de track net even dat commerciële tintje waardoor hij ook makkelijk op de radio kan.

The Sound Of Dyro

Dyro had een druk jaar qua producties, niet alleen kwam er veel eigen werk uit, maar ook was hij een veelgevraagd remixer. Zijn track met Ansol 'Top Of The World' was natuurlijk dé grote doorbraak en opende een grote deur voor de pas 20 jarige producer.

De cd begint met 'Elements', een lekkere zomerse track die je direct meeneemt naar een lekkere beachbar om een cocktailtje te nuttigen, waarop 'Kiwistick' het overneemt.
Ook hier vinden we 'Spaceman' maar dan in de clubversie, een beetje jammer want twee bijna identieke nummers op een cd vind ikzelf altijd wat overbodig. Dyro's eigen 'Paradox' housed lekker door en laat ook gelijk zijn sound horen; stevige electro synths met een clubby feel. Ook vinden we hier wederom 'Kontiki' terug alleen nu in de remixvorm van Dyro die de track naar zijn eigen hand zet en het origineel wegvaagt. Firebeatz 'Here We F*cking Go' was een grote hit van afgelopen najaar en is uitstekend om je set weer wat boost te geven door de ophitsende geluiden en catchy vocals. 'Apollo' van Hardwell is zijn nieuwe kindje en ondanks dat hij kort uit is heeft hij toch weer een waardige opvolger gevonden van Spaceman, de vocals van Amba Shepherd geven net even dat extraatje wat de track zo pakkend maakt.

De cd sluit stevig af met 'Raid', waar we natuurlijk niet omheen kunnen, want deze klapper (samen met René Kuppens) was wederom een enorme hit van Dyro. De stevige electroclimax sluit naadloos aan bij 'Trigger' van Marcel Woods en de trancehelden: W&W. We sluiten af met een misschien rare naam op de cd: Showtek. De van origine hardstyle mannen hebben afgelopen anderhalf jaar hun grenzen verlegd naar de house en dat pakt eigenlijk prima uit. In duel met Hardwell verzorgden zij 'How We Do' en dat doen ze eigenlijk meer dan uitstekend met een heerlijke melodie.

The Sound Was:

Met twee cd's vol Revealed Recordings materiaal is dit natuurlijk vaste prik voor iedere fan die het label en of Hardwell, Dannic of Dyro een warm hart toedragen. Het enige is wel dat je met label gerelateerde cd's vrij afhankelijk bent van de sound van het label. Afgezien van een paar nummers is het namelijk niet de voorgekauwde 538 house die iedere houseliefhebber waardeert. Mocht je dit echter niet uitmaken dan is dit een lekkere cd met genoeg variatie voor de melodieuze, maar ook electrohouse fan.

Mixed by Dannic
  1. NO_ID & Martin Volt - Zelda (Hardwell Edit)
  2. Dannic - Tombo