Robbie Rivera – Dance or Die

Robbie Rivera – Dance or Die
12 juli 2012
ArtiestRobbie Rivera
LabelBlack Hole Recordings
De uit Puerto Rico afkomstige Robbie Rivera, is nog steeds een zeer populaire dj en producer en presenteert ons nu zijn langverwachte artiestenalbum 'Dance or Die', wat de opvolger is van "Closer To The Sun" uit 2009. Het album wat begon op Ibiza in Robbie zijn eigen studio, eindigde in Miami en hij bestempeld dit album als zijn beste tot nu toe. Mensen die Robbie Rivera al langere tijd volgen, weten dat je van goede huize moet zijn om platen als "Bang" en "Sex" te overtreffen. Maar goed we zullen het zien. Ook deze zomer is Robbie weer veelvuldig te vinden op mooie feesten en partijen, waaronder Dance Valley in ons eigen kikkerlandje. Daar zal hij back2back gaan draaien met Ferry Corsten. Dat wordt wat!

Maar we dwalen af. "Dance or Die" geeft de ruimte aan een hele berg aan EDM vocalisten die ondersteund worden door de magische beats van Robbie. We trappen af met 'In The Morning'. Dit is een plaat die hij met Wynter Gordon heeft gemaakt en deze track kent een wat braaf karakter. Leuke plaat, maar niet spectaculair. "All We Are" samen met Blake Lewis zet deze lijn voort, maar heeft een middenstuk wat al iets meer losgaat ten opzichte van zijn voorganger. Ook Jes is van de partij op dit album en "Turn It Around" is de eerste plaat die weet te boeien met een progressive karakter. "Dance Your Ass Off" bevat nogal kazige raps van Mr Eyez en lijkt op een mengeling van "Rock The Disco" en "Let Me Sip My Drink", welke beide platen zijn van het vorige artiestenalbum van Robbie. Geen succes dus.

"Been So Long" is een plaat die grenst aan pop met een vleugje progressive. Op zich is dit prima om bij te relaxen na een lange werkdag. "Zoomas" met David Solano kenmerkt zich door een mix van progressive en electro, maar voelt een beetje vreemd aan, alsof Robbie geen keuze kon maken tussen de beide stijlen. Het geheel loopt nu niet vloeiend. Na al die wat wisselvallige platen is het tijd voor een beetje vrolijkheid met "Miami", een met saxofoon overgoten house plaat. "It's A Feeling" en "I Want More" hebben ongeveer hetzelfde karakter als het begin van het album en weten helaas ook niet echt te boeien. Echter de electro house knaller "Makes Me Feel Good" maakt een heleboel goed en zorgt dat we een beetje in beweging komen. Wat ook een vermelding waard is, is dat deze knaller piekte op de 8ste plaats van Beatport's Electro House chart. "Ding Dong" is ook een ware knaller en weet je wat pas echt leuk is…. Met de beat mee op je eigen deurbel drukken (geeft deze plaat een geheel nieuw karakter, idee voor een remix?). De afsluiting van dit album is voor "Starlight" een progressive genot voor de oortjes en voor "Forever Young", welke de herkenbare vocalen bevat van Alphaville's "Forever Young" uit 1984.

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik iets hogere verwachtingen had van "Dance or Die". Helaas zijn de verwachtingen die ik had niet waargemaakt door Robbie Rivera en blijft dit album een beetje in de midden categorie steken. Wat natuurlijk jammer is, aangezien we weten dat Robbie Rivera veel beter kan, als we kijken naar zijn discografie.

Score; 70 /100

1. In The Morning (featuring Wynter Gordon)
  2. All We Are (featuring Blake Lewis)