door , gepubliceerd op , waardering: 68/100
7 januari 2012
ArtiestManufactured Superstars
LabelsBlack Hole Recordings
Magik Muzik
Genre: house
De Manufactured Superstars, beter bekend als "The Funniest DJ's of the Universe" presenteren ons hun nieuwe album, genaamd "Freak On You EP". Dit album is een combinatie geworden van nieuwe tracks van dit duo samen met remixen van hun tracks door onder andere Calvin Harris en Save The Robot. Eens kijken of dit dolkomische duo de belofte waar kan maken.

We starten dit album met "Take Me Over", wat een catchy thema kent. De vocalen verzorgt door Scarlet Quinn zorgen ervoor dat deze track een hoog meezing karakter kent, wat in dit geval absoluut een pluspunt is. Het is namelijk gewoon een erg vrolijk nummer. Waar je dan nog vrolijker van wordt is de remix van deze track en wel door de Bingo Players. Dit geeft de plaat een extra boost wat ervoor zorgt dat het een echte knaller van een plaat wordt. Prima werk van de Bingo Players. Waar we dan minder blij van worden is de dubstep uitvoering van J Flash & Tyler Blue. Dit soort vrolijke poptracks moet je gewoon niet om willen smelten tot een dubstep track, dat is vragen om moeilijkheden.

"Dance With You" en "Serious" zijn lekker houseplaatjes, niet te moeilijk maar wel gewoon een genot voor de oren. De vocalen van de beide tracks zijn eveneens lekker simpel en dat is zeker geen storende factor in deze. Calvin Harris heeft van de gelegenheid gebruik gemaakt om "Serious" in een nieuw jasje te steken. Wat hierbij opvalt is dat Calvin weinig van het origineel heel laat en er flink op los heeft geknutseld. Met name dat laatste want een erg sterke remix is het niet. Deze man kan veel en veel beter als wat hij hier laat horen. Wat opvalt tijdens het luisteren is dat bijna alle tracks een beetje voortborduren op de sound van "Take Me Over", oftewel er is sprake van een gebrek aan diversiteit. Selina Albright, wie de vocalen van "Serious" voor haar rekening nam, heeft samen met de Manufactured Superstars een oude hit van Jermaine Stewart nieuw leven in geblazen, het uit 1986 afkomstige "We Don't Have To Take Our Clothes Off". De nieuwe uitvoering ligt lekker in het gehoor en zal bij velen oude herinneringen naar boven halen.

De Manufactured Superstars hebben een lekker vrolijk album neergezet vol catchy tracks. Dit album bevat eigenlijk één grote klapper en dat is "Take Me Over". Zowel het origineel als de Bingo Players remix staan als een huis. Echter de dubstep remix is van een wat mindere kwaliteit. De rest van de tracks zijn erg leuk, maar halen het niet bij "Take Me Over". Kortom een prima album, maar het ontbreekt een beetje aan diversiteit.

Score; 68/100

1. Take Me Over (feat. Scarlett Quinn) (Radio Edit)
  2. Dance With You (feat. Molly Cottrell)