Jacek Sienkiewicz - On The Road

Jacek Sienkiewicz - On The Road
4 mei 2011
Genre: minimal, techno
Het Poolse producers talent Jacek Sienkiewicz levert met "On The Road" alweer zijn vierde studioalbum af. Naast deze studioalbums heeft hij ook al meer dan dertig releases op zijn naam. Dit wetende is het niet verwonderlijk dat hij al meer dan tien jaar actief is in de muziekbusiness. Tot op heden heeft hij alweer drie albums uitgebracht op het Cocoon label van Sven Väth. Hiervan is het onlangs uitgebrachte "On The Road" de laatste.

Het album bevat slechts acht tracks, maar vergis je niet, het gros van de tracks hebben een speelduur van acht minuten of langer. Jacek Sienkiewicz heeft er duidelijk voor gekozen om de cd diep te laten beginnen en daarna steeds meer de sferische kant op te gaan. Goed voorbeeld hiervan is de diepe, rauwe openingstrack getiteld 'Departure'. Deze track geeft je het gevoel mee dat je op een spannende ontdekkingsreis mag gaan. De tweede track die de revue passeert is het vrij nonchalant klinkende 'On The Road Again', tevens de titeltrack van deze cd.

Vervolgens komen de ietswat saaie tracks 'Fear' en 'Telegram' voorbij, dit zijn typische voorbeelden tracks die je tientallen malen kan beluisteren, maar die niet blijven hangen. Het tweede deel van de cd dat afgetrapt wordt met het pakkende 'Lost And Found', een track met een rondfladderende melodie en vele welhaast verborgen elementen die van deze track een waar pareltje maken. Een andere heerlijk nummer is 'Sing It', een track waarin duidelijk te horen is dat Jacek Sienkiewicz op aan het bouwen is naar een sfeervol einde. Als afsluitende track is het prachtige 'Arrival 12' te horen. Met deze track laat Jacek Sienkiewicz horen dat hij niet alleen een bedreven dance producer is, maar ook schitterende filmische ambient te voorschijn kan toveren.

Jacek Sienkiewicz levert met "On The Road" een degelijk album af op het Cocoon label van Sven Väth. Hoewel niet alle tracks even boeiend boeiend, zitten ze wel stuk voor stuk degelijk in elkaar. Opvallend gegeven is dat Jacek Sienkiewicz bij geen enkele track samengewerkt heeft met een medeproducer. Ook het feit dat hij er voor gekozen heeft om geen vocale ondersteuning te geven aan zijn producties mag opvallend genoemd worden. Voor een Cocoon fan is dit album zonder twijfel een goede aanvulling voor de collectie en het feit dat de tracks ongemixt gecompileerd zijn, maakt het voor de cd-dj's een nog interessantere release.

1. Departure 11
  2. On The Road Again
  3. Fear