Stonebridge - The Morning After

Stonebridge - The Morning After
8 mei 2010
ArtiestStoneBridge Site
LabelArmada Music
Genre: house
Naast al het Zweedse housegeweld van de welbekende mafia zou je haast vergeten dat er in dat land meer jongens aardig met een keyboard kunnen spelen. Wat te denken van Stonebridge. De man behaalde wereldwijde successen met ‘Put ‘Em High’, ‘You Don’t Know’ en remixte onder andere Robin S, Robbie Williams, Lenny Kravitz en Britney Spears. Na zes jaar verschijnt zijn derde artiestenalbum getiteld ‘The morning after’ op zijn eigen Stoneboy records.

De sound van Sten Olof Hallström alias Stonebridge laat zich het best omschrijven als vrolijke toegankelijk 'poppy' house. Dit tien tracks tellende album luistert dan ook soepeltjes weg en is afgelopen voordat je er erg in hebt. Dit komt niet in de laatste plaats omdat de lengte van de platen op het hele album tussen de 3 en 5 minuten ligt. De opener van ‘The Moring After’ is een plaat getiteld ‘Feel Good’. Deze eerste track doet zijn naam niet echt eer aan, de vocals voelen helemaal niet zo goed. De productie is dik in orde maar het stemgeluid van Erire is wel eens beter uit de verf gekomen (luister nog eens naar het eerder genoemde ‘Put ‘em High’). ‘Trip’en’ is een stuk beter geslaagd. Dit is wederom geen wereldhit maar heeft wel meer potentie dan zijn voorganger. De stem die je hoort is overigens van Tamara Dey die je misschien kent van Flash Republic.

Ik kan elke plaat op het album in deze recensie behandelen maar daar zit je waarschijnlijk niet echt op te wachten. Daarom alleen nog even de titel track, de eerste single, en het hoogtepunt van het album. Het toeval wil dat dit alles over dezelfde plaat gaat. Nummer drie op het album is ‘The Morning After’ van Stonebridge feat. Dayeene. Deze plaat voldoet volledig aan de Stonebridge stempel. Dit is uplifting, catchy house met een goede vocal. ‘The Morning After’ is een degelijke plaat die uitstekend werkt op het strand, bij de eerste uurtjes van een feest, of voor bij de morning after. Elke plaat op het album draait om de vocale lijnen. De overige tracks op de cd bevatten vocals van onder andere Kaysee en Anita Kelsey.

‘The Morning After’ is een aardige release maar zal geen wereldhits opleveren . Daarvoor is het allemaal net iets te braaf. Stonebridge bewijst wederom een degelijke producer te zijn maar hij had hier en daar wel iets meer kanten van zichzelf kunnen laten zijn. Daar komt bij dat niet alle vocalen even sterk zijn en dat hier en daar een instrumentale plaat best een leuke afwisseling geweest zou zijn.

1. Feel Good
  2. Trip'en
  3. The Morning After