Partyflock

Defqon.1 Festival
4 april 2003
Defqon 1 Almere strand 14-06-2003

Afgelopen zaterdag was het dan eindelijk zover! Defqon one! Toch wel het feesje waar iedereen bij ons in de groep naar toe had geleefd en het zou mij dan ook benieuwen wat Qdance voor ons in petto had!

We hadden met z’n dertigen een bus gehuurd (normaal gaan we altijd met de trein) dus deze keer hoefden we alleen maar in te stappen en te vertrouwen op onze buschauffeur, Piet uut Oostkappel (naar eigen zeggen). Al gauw bleek dat Piet de goedheid zelve was en dat er veel kon en mocht in zijn bus. Half tien iedereen in geladen en op het gemakje vanuit Goes vertrokken naar Almere, alwaar de planning was om daar rond half een aan te komen. Rond een uur of tien begonnen de meeste aan de halve liters en sommige anderen aan de andere versnaperingen! Ik vond dat toch nog wel erg vroeg hoor…….en toen een van de meereizende dames het dakraam van de bus open snokte terwijl zo ongeveer 10 man de neus aan het poederen was heb ik ook smakelijk gelachen! Grote witte stofwolk in de bus en een hoop gevloek en geschreeuw! Haha dat was een duur geintje zullen we maar zeggen!

Rond half een kwamen we aan bij het Almere strand, we hoefden eigenlijk niet te wachten voor de ingang en waren zo binnen. Snel bonnen gehaald, waar een onwijze lange rij stond en ik dacht dat het echt super lang zou duren bleek dat Qdance de zaakjes goed had geregeld en ik binnen 5 minuten bonnen had! (Stukken beter geregeld dan bijv op schockers waar je een uur In de rij stond!) Snel ff rondgekeken bij het rode podium en toen snel de black tent in waar ze al lekkere oldschool plaatjes stonden te knallen! Lekker ff de spieren los gemaakt en toen snel om bier en een zonnebril want ik kreeg al weer super last van dat stof in mijn ogen (harde lenzen!) Binnen no time weer een hele berg bekenden tegengekomen, collega’s, vrienden en bekenden de hele bups was weer aanwezig! Ff lekker met iedereen bij gekletst en toen met giba het terrein over gaan zwerven. Normaal sta ik eigenlijk altijd op een plek en zie ik maar een tent, maar vandaag had ik besloten om overal eens rond te gaan kijken! Via de chill out richting de paarse tent gelopen en daar aangekomen kwamen we tot de conclusie dat dat misschien weleens de beste locatie van de middag ging worden, de muziek stond er beduidend harder als in de blacktent en de dj’s hadden er zo te horen zin in! Dit was de tent waar de dj contest werd gehouden en er waren er een paar bij die van mij zo op meer feesten mogen gaan draaien! Een aantal van die kerels kon het echt zullen we maar zeggen! Lekker staan stampuh daaro! Toen even in de groene tent gaan kijken die bijna leeg was! Ik ben er niet lang gebleven want techno is niet echt mijn ding……k vind het toch vaak erg eentonig….Orange weet ik niet veel meer van want toen begon er iets te werken zullen we maar zeggen, maar kan me nog wel herinneren dat de sfeer er erg goed was! Nou toch maar weer even de rest op gezocht en een tijdje superchill mensen zitten kijken naast het red podium aan het water. Maatje van ging net ff iets te leip dus ff daar samen gezeten en gesprekken over het leven zitten voeren (je kent het wel, allebei leip en maar blaten over niks! Heerlijk!) En samen besloten dat we een boot gingen kopen en volgend jaar gewoon naar almerestrand varen en daar 4 meter voor de kust gaan liggen om een gratis feestje te vieren! Er kwam ook nog heel stoer een kerel uit het water (was ff gaan zwemmen) en zijn mobiele telefoon hing nog gewoon aan zijn broek riem! Hahaha! En wij maar lachen! Na een uurtje gezeten te hebben kreeg ik het weer op mijn heupen en ben ik weer aan de wandel gegaan, samen met giba naar de blauwe tent om eens te kijken hoe het er daar aan toe ging! Toen wij aankwamen begon net Max B Grant te draaien………. en ik werd er stil van! Kippevel! Wat stond die vet te draaien zeg! Niet normaal! Heerlijk hoe de nummers perfect ingemixd werden! Petje af! Lekker in blauw een uurtje losgegaan en daarna met lorenzo een biertje gaan halen! Ik geloof dat we hier ongeveer 2 uur over gedaan hebben omdat we allebei steeds vergaten wat we nou eigenlijk gingen doen…….plop plop pssssssstttttttttttttttt! Dan weet je wel hoe laat het was! Maar wel onwijs veel lol gehad!

T was ondertussen rond elf uur. half twaalf geworden, dus teruggelopen naar de rest bij het rode podium om te verzamelen en naar de bus te vertrekken……Nog ff lekker naar het vuurwerk staan gazen en toen op het gemakje richting Piet de buschauffeur! Aangekomen bij de bus nog anderhalf uur gewacht op mensen die natuurlijk de bus weer eens niet konden vinden (je kan er op wachten als iedereen zo kort als een hert is!) Rond 1 uur konden we dan eindelijk vertrekken…. muziekje aan (nog harder als black!) biertje en een jointje erbij en chillen maar! Geweldig met zo’n bus! Ik wil niet meer anders!

Piet was ook nog ff binnengeweest en vond het toch maar teringherrie maar snapte wel dat “de jeugd” dat mooi vond. Piet stond open voor alles want als ie niet moest rijden had ie volgens mij gewoon lekker mee choppies gerookt en biertjes gedronken!

Ilse had rond deze tijd de microfoon ontdekt en dat hebben we geweten! Hahaha de lompste dingen werden omgeroepen en mensen gingen er nog op in ook!

De statistieken:

Geluid: gemiddeld 8, in de paarse tent een 9!
Sfeer: 8, goede sfeer alleen wel een aantal flinke vechtpartijen gezien…jammer. Prijzen: 7 Normale prijzen
Organisatie: 9 Qdance is misschien onderdeel van ID&T, maar ID&T kan nog heel wat van ze leren!

Vooral security vond ik erg goed, waren snel ter plaatse en grepen ook echt in!

EHBO was ook erg goed bezig trouwens!
Locatie: 8 Relaxte grote locatie!
Buschauffeur: 10! Pietje mag blijven!

Al met al een zeer geslaagd feesje! Tot de volgende keer maar weer!

Mzzzzzslslslslslslsls Robin

12 opmerkingen

gelukkig is dit ook niet t 44e verslag ofzow:S:S:S
Ach ja.....
Relaxed verslagje Robin (y)

Het was zeker weer een vet feestje. :D

Ik zou er zo weer heen gaan als ik de kans kreeg om alles nog een keertje over te doen.

Ik zie je wel weer op Hardcore 4 Life!!!

2-> DaRk Er zijn 4042 partyflockers naartoe geweest, vind je het dan gek dat er 44 verslagen of meer over zijn geschreven. :frusty:
Boeiend.

Ik vind dit verslag kwalitatief wel beter dan menig ander verslag over DefQon.
Thanx, ik heb nog geen enkel verslag gelezen dus daar ga ik nu mee beginnen! 2 Glen: Hardcore for life wordt zekers weer gezellig!

Je moet maar eens vaker een chop komen roken! was gezelig!

Tot snel!

He maatje,wat een top verslagje!
Ja het was zeker een top feesje!
Maar als ik het zo lees over die buschauffeur heb ik toch wel spijt dat ik niet met de bus ben gegaan!
He ik spreek je gauw,en ik vond het echt super dat ik je weer eens gezien had!

Dikke(K) Loekie!!!!!!!!!!!!!!­!
wat een hals die buschauffeur! :D
verder wel (y) verslag! spreek je later robin
vet verslag robin, jammer dat ik niet met jullie mee kon :( volgende keer weer. mischien tot hardcore 4 life
joehoe robin! supergaaf verslagje! jij en glen schrijven de beste ja!! ga een rondje voor je stampen vanavond! tot gauw...

(K)

Robin je bent echt een toppertje, leuk verslag! Als ik dit zo hoor ga ik de volgende keer ook met jullie mee wel gezellie! Helaas kan ik niet naar Hardcore 4 life!! Maar ga zeker naar decibel!

See Ya dikke(K)

Artiest {SHOWLIST artist 16446, 19760, 48082}
heej Robin lekker verslagje or khad niks te doen dus heb er ook 1 gemaakt see ya soon !!!
mazzel!

Hey Robin, heb je verslag nu pas gelezen, beter laat dan nooit he. Goed hoor, je moet er meer gaan maken! Had alleen wel verwacht dat je ook zou vermelden dat je de heen reis lekker aardbeitjes van me hebt gekregen....