Partyflock
 
­ Nederland

Berlijn laat stapsgewijs grotere buiten-evenementen toe

gepubliceerd door , op
Berlijn laat stapsgewijs grotere buiten-evenementen toe
31 mei 2020
Berlijn gaat in juni stapsgewijs het maximaal aantal deelnemers aan buiten-evenementen verhogen.
Echt grote evenementen blijven tot eind augustus verboden.

Vanaf 2 juni mogen evenementen buiten met maximaal 200 deelnemers.
Vanaf 16 juni worden evenementen toegestaan tot 500 deelnemers en vanaf 30 juni zijn dat zelfs evenementen tot 1000 deelnemers.

Het wordt spannend hoe dat gaat met besmettingen.
En hopelijk, als alles goed gaat, is het een voorbode voor wat we in Nederland kunnen verwachten!

Bron: Berlin.de

14 opmerkingen

Gaat niks gebeuren met die besmettingen, want corona is een leugen.
laatste aanpassing
Uitspraak van Tumult op maandag 1 juni 2020 om 08:01:
Gaat niks gebeuren met die besmettingen, want corona is een leugen.


uiteraard, 1 grote leugen, de ic's zitten met acteurs vol,de oversterfte is een foute berekening..... 5 g is een hoax en Trump is eigenlijk een neger......je hebt gelijk hahahahahaha
Je reactie spreekt boekdelen.
Maar het is wel twijfelachtig dat we geen enkel perspectief hebben op feestjes, terwijl de terrassen en kroegen vollopen en het buitenland gewoon gaan gaat geven. Ik mis het :( gelukkig is de kerk weer open. Kan ik daar dadelijk weer bedden met mijn duizenden metgezellen
Uitspraak van Tumult op dinsdag 2 juni 2020 om 07:42:
Je reactie spreekt boekdelen.


ja, precies , het vat perfect samen hoe dom jij bent...fijn dat je het zelf ook ziet
Uitspraak van actief op dinsdag 2 juni 2020 om 07:50:
Maar het is wel twijfelachtig dat we geen enkel perspectief hebben op feestjes, terwijl de terrassen en kroegen vollopen en het buitenland gewoon gaan gaat geven. Ik mis het :( gelukkig is de kerk weer open. Kan ik daar dadelijk weer bedden met mijn duizenden metgezellen


het spijt me, maar ik zie het oh zo grote probleem niet zo erg, hoe lang is de horeca dicht geweest ? week of 10 ? dus zeg 2 en een halve maand...? en iedereen doet onderhand alsof we al een jaar of tien niet naar een feestje kunnen.....doe normaal zeg....dan kan het voor een korte tijd niet, er heerst wat...nou en...halen we heus wel weer in
en wat ik eigenlijk nog het meest grappige vind......al jaren en jaren loopt het horeca bezoek achteruit, mensen gaan eerst de hele avond thuis indrinken, en wordt later en later pas druk in de stad, overal moesten de afgelopen jaren horeca zaken dicht...grote discotheken zijn al helemaal verdwenen en ga zo maar door...het was te duur, er mocht niet gerookt worden blablabla.....
maar als de horeca dan heel even dicht is...is dat bijna het grootste wereldprobleem wat er nu lijkt te spelen.....men kan even niet op een terrasje zitten....alle andere problemen in de wereld vervagen bij ons biertje op een terras.....mensen laat je nakijken.......
laatste aanpassing
Uitspraak van relaxxx op dinsdag 2 juni 2020 om 17:12:
mensen laat je nakijken.......


Als bezoeker kan je er inderdaad zo overdenken...
Ik heb zelf een paar vrienden met horeca zaken en dan is het echt een ander verhaal hoor, kosten lopen door, personeel moet betaald worden en met thuisbezorgen maak je dat verlies in omzet niet goed en ook nu het een klein beetje opengaat is het nog behelpen.

En wat is het perspectief voor de clubs? Als het allemaal een beetje meezit krijg je misschien volgend jaar weer wat kleinschalige festivals maar zo lang ze vasthouden aan de 1,5 meter gaat dat niet werken. En als de clubs pas open mogen als er een vaccin is (waarbij je maar moet afwachten of die ooit gaat komen) ben ik wel benieuwd hoeveel het er gaan overleven :-(
Uitspraak van relaxxx op dinsdag 2 juni 2020 om 17:11:
Uitspraak van Tumult op dinsdag 2 juni 2020 om 07:42:▶Je reactie spreekt boekdelen.
ja, precies , het vat perfect samen hoe dom jij bent...fijn dat je het zelf ook ziet


Hahaha.
 
Uitspraak van relaxxx op dinsdag 2 juni 2020 om 17:12:
het spijt me, maar ik zie het oh zo grote probleem niet zo erg, hoe lang is de horeca dicht geweest ? week of 10 ? dus zeg 2 en een halve maand...?


Nou dan toch ff...

Het probleem is me niet dat de horeca dicht is. Ik heb dit vanaf het begin gesteund. Eerder zelfs aangezien ik bewust geen vakantie geboekt heb, mijn wintersport begin maart geschrapt heb en sindsdien thuis werk. Voordat het "moest".

Het probleem voor mij is dat maar weer eens blijkt dat het vooral gaat om de heilige huisjes. De kerken mogen als langste door en als eerste open, evenals de normale horeca, winkels en noem het maar op. De evenementen hebben het hardste gelach, waarbij gezegd wordt dat die in principe pas kunnen als de wetenschap het zegt en er een vaccin is. Want het is niet wetenschappelijk te onderbouwen dat het wel kan. Het is gevaarlijk.

80 kroegen in 1 straat kunnen inmiddels wel weer open met dubbellaags terrassen. Dit hele weken lang. Over een maand zit de protestandse kerk weer stampvol met duizenden mensen. Waar is de wetenschappelijke ondebouwing van dat? Is er natuurlijk niet, sterker nog het is al een paar keer bewezen dat kerken enorme broeinesten kunnen zijn en de café's gaan we nog zien. Maar alles om de o zo gebeten horeca sector te redden van de ondergang. Ze hebben het al zo moeilijk (is ook zo) en 10 weken was al lang genoeg.

Evenementen? 0.0 perspectief. De mensen die ik ken en een bedrijf hebben in die sector zijn nu bezig met het zoeken naar een nieuw leven, nieuwe kansen om uit de schuldsanering te komen. Die 4000 euro is bij sommigen niet eens aangekomen, omdat ze niet de juiste KVK hadden, daar waar maaltijdbezorgers wel een mooi zakcentje kregen, was immers horeca. Denk eens aan PA bedrijven, tentverhuurders, catering, DJ's, evenementen organisaties zelf. Allemaal 0.0 perspectief en compleet scheef als je ziet hoe de rest weer perspectief krijgt. Zelfs de "normale" cultuursector krijgt naast de standaard subsidies hulp. Theaters, musea en andere instellingen als deze zijn in de picture. De dance industrie? Pff nee man, dat is toch zo'n naar wereldje, mag geen cultuur heten toch?

Dit zit mij dwars, los van dat ik een feestje "mis". Ja, ik kan prima zonder hoor ;) Het is alleen scheef zo. Ik zou voorstellen test maar eens een volle HMH, gewoon voor de wetenschappelijke onderbouwing. Alles en iedereen vrijwillig monitoren en als je dat niet ziet zitten ga je niet. Gewoon data verzamelen. Ondertussen gaan ze het in Berlijn gewoon doen. Mooi progressief land. Wij niet, wij wachten op een vaccin.
Uitspraak van actief op woensdag 3 juni 2020 om 12:10:
Over een maand zit de protestandse kerk weer stampvol met duizenden mensen.


zijn er nog kerken die vol zitten met 'duizenden' mensen?

zo ja, waar dan?
Uitspraak van Dano1974 op woensdag 3 juni 2020 om 08:55:
En als de clubs pas open mogen als er een vaccin is (waarbij je maar moet afwachten of die ooit gaat komen) ben ik wel benieuwd hoeveel het er gaan overleven


clubs, de laatste die er nog waren zullen wel zo n beetje kapot zijn als we weer mogen. Hebben we aan die festivalgeile promoters te danken.
Uitspraak van actief op woensdag 3 juni 2020 om 15:37:
Uitspraak van R.J82 op woensdag 3 juni 2020 om 13:34:▶zijn er nog kerken die vol zitten met 'duizenden' mensen?
Oeh, got me there. Geen idee, want ik kom er nooit. Maar er zijn er volgens dit lijstje genoeg waar het kan en die zijn onlangs nog gebouwd:
https://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-grootste-kerken-van-nederland/


Kerken zijn, net zoals voetbalstadions, dicht voor publiek.
Waar kan ik deze evenementen vinden? :)