10% Van de kaarten voor evenementen wordt verkocht via de mobiele telefoon. Dit blijkt uit de gegevens van Ticketscript, Europees marktleider in online en mobiele ticketing. Over dezelfde periode in 2011 was dit aantal maar 4%. Ticketscript ziet ook een toename van 1,4% in 2011 naar 3,2% in 2012, in het aantal kaartkopers dat kiest voor een mobiel ticket in plaats van de reguliere e-ticket.
De groei van mobiele ticketing die Ticketscript signaleert komt overeen met de wereldwijde trend waarbij verwacht wordt dat, door het gebruik van smart phones, mobiel internetten groter wordt dan internetten op een desktop.
Ticketscript introduceerde in januari 2012 een mobiele ticketshop. Dit is een ticketshop die gebruiksvriendelijk is voor kaartkopers die met hun mobiele telefoon tickets willen kopen. Kaartkopers krijgen de mobiele ticketshop te zien wanneer zij met hun mobiele telefoon de website bezoeken van een klant van Ticketscript en vervolgens besluiten tickets te kopen. Het kopen van tickets voor evenementen is niet langer noodzakelijk via desktop computers, een mobiele telefoon voldoet. De kaartkopers die hun kaartje via de mobiele ticketshop kopen kunnen er vervolgens ook voor kiezen om hun mobiele ticket af te laten leveren op hun mobiele telefoon.
'Ticketscript zal altijd vooruitstrevend blijven in de ticketing branche en alle ontwikkelingen nauwlettend in de gaten houden. Mobiele ticketing is daar een goed voorbeeld van.' aldus Frans Jonker, Chief Executive Officer van Ticketscript.
10 opmerkingen
Onvoorstelbaar dat organisaties zich nog steeds inlaten met bedrijven die de consument nog meer geld afhandig maken dan de vaak toch al te dure kaarten. Anno 2012 is het zo eenvoudig een ticketscriptje op je eigen website te plaatsen. Dan hou je alles in eigen huis en het scheelt jouw bezoeker weer de te betalen fee...
@Blutz & P-leej, Vergeet niet dat je voor het online ticket tijdperk bij de sigarenboer 3x zoveel kwijt was aan fee bovenop je verloren reistijd. Je kan je natuurlijk ook wenden tot andere (opensource) ticket systemen maar de vraag is dan wel of dat zo goed werkt en voorzien is van alle betalingsopties (IDeal , Credit cards ) en technische mogelijkheden (mobile tickets, Facebook ticketing, scannen bij de deur, etc.). Voor deze diensten vragen ticketing partijen zoals ticketscript een service fee van €1,50 per ticket. Ik vind dat normaal dat ze dat vragen voor deze diensten. Voor niets gaat de zon op
laatste aanpassing
@Party, de keren dat het fout is gegaan, de organisatie het evenement moest afblazen om wat voor reden dan ook, was best wel verontrustend in het verleden. De organisaties die in gebreke bleven of pas na weken terug betaalden, schrikbarend!! De opensource blijven vaak achter qua mogelijkheden, dus bedrijven als ticketscript zijn vaak zo gek nog niet.
Daarbij weet ik als ik in het buitenland een ticket koop via hun dat ik dan ook een ticket heb!!
Daarbij weet ik als ik in het buitenland een ticket koop via hun dat ik dan ook een ticket heb!!
Daarbij weet ik als ik in het buitenland een ticket koop via hun dat ik dan ook een ticket heb!!
Wat een onzin. Als je de originele website van een organisatie bezoekt die zelf tickets verkoopt heb je die zekerheid toch ook?
Goede software biedt veel meer mogelijkheden dan wanneer je gebruik maakt van derden als organisatie. en als je met een goed softwarehuis van doen hebt krijg je uiteraard goede updates. Geïntegreerde betaalmethodes en scannen aan deur is allemaal geen probleem. Wij hebben zoiets destijds zelf geschreven. Zo konden we voor onze events zelfs toen we al open waren nog tickets online verkopen en daarnaast statistieken bijhouden (wie komt hoe laat, met wie, hoe laat komen de meesten, enz enz).
@Blutz², Geen onzin!!! Zelf twee jaar geleden bij een buitenlandse organisatie online tickets gekocht, bleken bij de deur ongeldig te zijn...Dus verklaar niet alles als onzin wat andere mensen vertellen. Bij organisaties als ticketscript weet ik wel met een betrouwbare organisatie van doen te hebben, wat bij anderen nog maar moet blijken.