Die hebben dikkere wanden, en vooral: dikkere bodem.Uitspraak van Coming soon op maandag 2 februari 2009 om 13:26:Misschien niet helemaal wetenschappelijk verantwoord, maar hij heeft wel een punt dat er wel kleinere schepen worden gebruikt om ijs te breken.
Het schip laat zich namelijk met brute kracht het ijs opglijden, en het ijs breekt dan onder het gewicht van het schip.
Uitspraak van Soul Survivor op woensdag 4 februari 2009 om 21:11:wat zou er onder de "cover-up" moeten verdwijnen dan MI?
Misschien een uitkering van de verzekering, ik weet niet.
Uitspraak van Coming soon op donderdag 5 februari 2009 om 18:16:Misschien een uitkering van de verzekering, ik weet niet.
lijkt me een beetje simpel...leuk bijkomend voordeel, maar de hoofdreden zal het niet geweest zijn toch
maar duidelijk dat er iets aan de hand is...wat is er zou interessant aan een gewone scheepsramp door een ijsschots???
imo lang niet genoeg voor die duizenden docu's op Discovery en vergelijkbare (pruts-) zenders, helemaal niet vergeleken bij Lusithania ofzo
de ratio docu's Titanic/ Estonia bijvoorbeeld snap ik ook niet...ooit wel eens iets van Estonia gezien, maar misschien 2% van de aandacht die er nog altijd is voor het bijna 100 jaar oude Titanic-verhaal
ook natuurlijk nog de no-holds-barred filmproductie met Kate en Leo, en de regisseur die natuurlijk geheel toevallig een heel hoge functie bij de VM's heeft....
dubieus is het zeker, maar dit filmpje is zeer incompleet
Dat een schip niet kan zinken door een aanvaring met een ijsberg lijkt me erg stug.
[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerfslagproef[\url]
staal verliest veel van zijn sterkte en taaiheid naarmate de temperatuur laag wordt.
[url]http://www.doitpoms.ac.uk/tlplib/ductile-brittle-transition/images/graph4.gif[\url]
[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/Kerfslagproef[\url]
staal verliest veel van zijn sterkte en taaiheid naarmate de temperatuur laag wordt.
[url]http://www.doitpoms.ac.uk/tlplib/ductile-brittle-transition/images/graph4.gif[\url]