Partyflock
 

Prince Charming

gepubliceerd op
Prince Charming
5 mei 2010
Even vooropgesteld: ik heb nu geen man nodig in mijn leven. Mijn motto voor 2010 is nog steeds 'single'! Ik wil alleen graag weten of er nog een prins in het verschiet ligt en of ik mijn eisen niet gewoon eens flink moet gaan bijstellen.

Ik zoek de ware, maar ik wil liefde voelen. Dat je nauwelijks kan ademhalen of eten. Ik wacht op een droomprins die me van m’n sokken vaagt, tegen de muur ramt en me te grazen neemt. Ik wil het sprookje, de opwinding, de romantiek. Diepe liefde vol passie. Maar waar vind je dat nu de dag? Ten midden van rampen in verre landen, moord en doodslag overal, financiële crisis en dan met name die van jezelf, in je eigen portemonnee. Single moeder in de jungle.....

Mijn hele leven word ik al omringd door mannen, heel simpel. Met mannen belandt je niet in eeuwige ruzies over dingen die me niet boeien, hoef je niet verplicht iedere week af te spreken en niet te praten over ditjes en datjes. Met mannen kun je rouwdouwen, zuipfestijnen houden (das dus zonder Malibu), oorlogsfilms kijken en in een vriendschap zijn ze zo loyaal als een hond. En dat is maar een kleine greep uit het assortiment.
Ik ben geen meisje-meisje-meisje. Althans, niet het stereotype meisje. Maar eerlijk is eerlijk, sinds ik moeder ben, interesseert MAC-up (geen tikfout) me wel en Marlies Dekkers kan me uren (inmiddels al jaren) boeien met haar touwtjes.

Maar vroeger, lang geleden, werd ik verliefd op mijn eerste prins. Eigenlijk was hij van prinses Odette uit het Zwanenmeer, maar de toon was gezet. Uren kon ik fantaseren, hoe mijn prins op het witte paard mij uit mijn schoenen zou blazen, me zou ontvoeren naar zijn prachtige kasteel en me een leven vol luxe (thinking of Marlies Dekkers and MAC cosmetics) zou geven. Ik zou een prinses zijn, zijn prinses, we zouden kinderen krijgen en een lang en gelukkig leven leiden.

Zeker op moeilijke punten in mijn jeugd, greep ik me vast aan de fantasiewereld, want ja, dan was ik even weg uit de ellende. Gelukkig veel toneelklassen gehad waarin ik me kapot kon acteren. In een fantasiewereld leef ik niet meer, de realiteit van de wereld heeft dat met de jaren wel kapot gemaakt. Ergens is dat jammer, maar aan de andere kant, past het niet meer in mijn leven. Bovendien is de fantasiewereld die ik af en toe nog wel eens bezoek, echt niet meer zo rooskleurig, volgestopt met geur- kleur- en smaakstoffen, als hij ooit 22 jaar geleden was.

Maar nu als, zelfverklaarde happy single mom, betrap ik mezelf erop dat ik nog steeds verlang naar mijn Walt Disney happy ending. Naar mijn Prince Charming.Want in de loop der jaren zijn er flink wat prinsen geweest, die uiteindelijk maar gewoon kikkers bleken te zijn. En na iedere kikker, voegde ik onbewust weer wat toe aan het lijstje van punten waaraan Prince Charming zich uiteindelijk moet kwalificeren. Oftewel, een behoorlijk onmogelijke taak dus.

Ik word oud, ja ik heb last van mijn quarterlifecrisis, omgang met J, maakte me dat al te duidelijk. 29 is absoluut niet het nieuwe 19. Het zorgde ervoor dat ik ineens met weemoed ging terugkijken naar de tijd voor Jaïrah! That’s just fucked up. Want ik was tevreden, ik heb geleefd zoals ik wilde, met wat schoonheidsfoutjes hier en daar. Ik heb een leuke tijd gehad, ik heb gefeest alsof het 1999 was. Alleen iets langer dan de planning was.

Conclusie, als ik ouder word, word Prince Charming dat ook. Als ik daar aan denk, zie ik een grijze, kalende man met pokdalig gezicht, bierbuik en onverzorgd uiterlijk. And worst case scenario, bigger boobs than me. Een man, die zich nog niet eens op een Shetlandpony kan hijsen. Dus laat staan dat hij mij dan nog uit mijn schoenen blaast.

Moet ik genoegen nemen met minder? Of mag ik blijven geloven?

Na uren bellen met vriend D, die me ervan heeft overtuigd, dat ik best mag blijven geloven in mijn prins op het witte paard, leg ik me hier dan maar bij neer. Ik weet wat ik wil en daar ga ik nu dan ook voor. Ik ga geen genoegen nemen met minder. Deze keer ga ik luisteren naar mij (en een beetje naar D).

117 opmerkingen

De ware is niet de gene die aan al je eisen voldoet maar de gene voor wie je al je eisen op zij zet!


The advisor ;-)
 
Uitspraak van (6)_Mie$_:[ op vrijdag 7 mei 2010 om 15:30:
Er zijn meer vrouwen die wél kids willen,en die als ze wat ouder zijn al kids hebben,dan vrouwen die geen kids willen.

Klopt; onder hoogopgeleide vrouwen 60/40.

Uitspraak van (6)_Mie$_:[ op vrijdag 7 mei 2010 om 15:30:
Ik denk dus dat de mannen die niks zien in een vrouw die al kids heeft hún torenhoge eisen aan de kant moeten schuiven want anders blijven jullie allemaal alleen als verstokte ouwe vrijgezellen! ;)

En dat is een straf ofzo? Behoorlijke aanname dat mannen niet zonder vrouwen kunnen. :roflol:

Liever vrijgezel dan mijn vrijheid, tijd, energie en bankrekening inleveren voor kinderen van een ander; een gezonde relatie is een toevoeging, geen must. :)

We kunnen nog verder doorgaan met deze discussie maar dat schiet niet op want je kraamt alleen maar onzin uit. Als je geen vrouw wilt alleen maar omdat zij kids heeft dat is wel heel triest en zegt meer over jou dan over de vrouwen met kids 8)
Succes met een vrouw zoeken! :lol:

Ik ben niet degene die gefrustreerd is, dus maak je daar maar geen zorgen over. Veel succes weer vannacht met het gejank en de poepluiers! (y)

Uitspraak van The advisor op vrijdag 7 mei 2010 om 17:54:
De ware is niet de gene die aan al je eisen voldoet maar de gene voor wie je al je eisen op zij zet!

Klopt. :)
Ik hoef ook geen vriendin/vrouw die al een of meer kinderen bij een ander heeft. Tenzij ze weduwe is.
En Marlies Dekkers vind ik ook maar lelijk... Succes ermee!
Ik had eigenlijk helemaal geen zin om door te lezen. Dus dat heb ik ook maar niet gedaan
 
Even vooropgesteld: ik heb nu geen man nodig in mijn leven.

:) dat zeggen ze allemaal!
leuke column, maar wel een beetje vaag
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 mei 2010 om 10:10:
Super column! Leest goed weg en laat me af en toe even in mezelf lachen

ik ga hiermee helemaal akkoord leuk geschreven(Y)
 
'Ik ga geen genoegen nemen met minder'
(Y)(Y) Heel goed van je! Daarmee geef je ook een goed voorbeeld voor je kind (je eigen kleine prins of prinsesje).Voor je kind ben je al een koningin!
Je hebt je eigen "sprookje" al, en het mooie is dat jij bepaalt hoe het afloopt...en dat doe je door voor meer te kiezen en niet voor minder....
Ik zie een happy ending, what ever happends!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 mei 2010 om 13:08:
Er zijn maar weinig mannen die zitten te wachten op andermans kinderen, dus als "happy single mom" kun je al verdomd weinig eisen stellen...

Ik denk dat je het vooral over jezelf hebt? Er zijn zat echte mannen die ontzettend zitten te wachten op andermans kinderen. En zat vrouwen die zitten te wachten op andervrouws kinderen! Ontzettend kortzichtige en onvolwassen reactie. *edit* ik zie dat je nog vreselijkere opmerkingen maakt.. Wat een arremoei! Al moet ik er wel beetje om lachen ;) je moet nog veel leren heb ik het idee! Wel grappig dat je met jouw gedrag en reacties precies bevestigd wat ik zelf al had bedacht :).

Ik heb single (en zwanger!) de geweldigste man van de wereld uit de ballenbak geplukt :D Zelf vader van twee kinderen. En we werden zo verliefd, daar konden en wilden geen (ongeboren) kinderen tussen staan! Het duurde even voor ik begreep dat ik verkeerd zocht. Het soort mannen waar je op zit te wachten als (not so) happy single mom (vre-se-lij-ke term overigens) lopen heul sporadisch rond op partyflock gerelateerde plekken. Dat is niet erg en doet niks af aan de mannen die er wel lopen (uitzonderingen daargelaten), maar als je dat niet wil moet je er niet gaan 'zoeken'. Dan moet je naar plekken gaan waar mannen zijn die klaar zijn voor jou en voor je kind. En dan komt het goed!
laatste aanpassing
Je bevestigd dus precies wat een paar mannen hier beweren. Dat de kans groot is dat je uitkomt bij een kerel die ook al kinderen uit een vorige relatie heeft.
Geloof me nou, een kerel die de vrouwen voor het uitzoeken heeft gaat echt niet snel een relatie beginnen met een vrouw die al kinderen heeft.
Je ideale plaatje bestaat nu eenmaal niet uit een relatie waarin je andermans kind opvoedt en gedeeltelijk betaald. Simpel.


Uitspraak van Fairytale op zaterdag 8 mei 2010 om 01:50:
Er zijn zat echte mannen die ontzettend zitten te wachten op andermans kinderen

Whuaha! Hou toch op.. De enige kerel die zit te wachten op andermans kinderen, is de kerel wiens zaad geen zwemdiploma heeft. Er zijn kerels die een relatie beginnen met een vrouw die al kinderen heeft, maar dat is omdat ze een relatie willen met die vrouw en de kids voor lief nemen, niet omdat ze zo graag andermans kids willen opvoeden.
Uitspraak van (6)_Mie$_:[ op vrijdag 7 mei 2010 om 15:30:
Ik denk dus dat de mannen die niks zien in een vrouw die al kids heeft hún torenhoge eisen aan de kant moeten schuiven want anders blijven jullie allemaal alleen als verstokte ouwe vrijgezellen!
We kunnen nog verder doorgaan met deze discussie maar dat schiet niet op want je kraamt alleen maar onzin uit. Als je geen vrouw wilt alleen maar omdat zij kids heeft dat is wel heel triest en zegt meer over jou dan over de vrouwen met kids
Succes met een vrouw zoeken!

Anders ga jij het hele verhaal ff omdraaien. Onzeker popje..
Even vooropgesteld: ik heb nu geen man nodig in mijn leven.

I smell feminism :roflol:
Leuke column, leest soepel weg :)
laatste aanpassing
 
Super geschreven!
Had het zelf geschreven kunnen hebben. en inderdaad het 'lijstje' dat langer wordt herken ik ook :p

Blijf geloven. HIJ is ergens! je hebt hem misschien nog niet ontmoet :D
Succes!
LOL, volgens mij rijden de prinses tegenwoordig niet meer op paarden. Misschien moet je zoeken buiten de manege ^^
 
Fairytale ga ik niet op in; daar heb ik al vaker reacties van gelezen en dat is gewoon lullen tegen een betonnen muur...
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 8 mei 2010 om 15:14:
Fairytale ga ik niet op in; daar heb ik al vaker reacties van gelezen en dat is gewoon lullen tegen een betonnen muur...

Is dat zo? Dan heb je vast een ijzeren geheugen!
Uitspraak van oreqopil op zaterdag 8 mei 2010 om 09:34:
waarin je andermans kind opvoedt en gedeeltelijk betaald. Simpel.

Als je zo denkt inderdaad niet. En dan moet je het ook vooral niet doen :) Neemt niet weg dat ik het een ontzettend negatieve en kortzichtige mening vind.
Uitspraak van oreqopil op zaterdag 8 mei 2010 om 09:34:
maar dat is omdat ze een relatie willen met die vrouw

Ja dat is altijd, met of zonder kinderen
En nee, die kinderen neem je niet voor lief. Zo werkt het niet, geloof mij nou :) Ook (misschien wel JUIST) voor de kinderen kies je bewust. Die kinderen krijg je namelijk niet, die neem je (niet inkoppen, dat is te makkelijk ;))
Reageer nooit, maar kon het nu niet laten,
supergoed geschreven en ja herkenbaar;)!
Maar alles komt uiteindelijk altijd goed!
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 mei 2010 om 21:30:
Wat zul jij frustrerend de krant lezen zeg

In kranten staan (meestal) wel de namen vermeld van de schrijvers/ schrijfster/ columnist.

Maargoed, als ze net zo leuk is als dr column zeg ik geen nee hoor. Wel of geen kinderen...
 
Uitspraak van Fairytale op zaterdag 8 mei 2010 om 16:13:
Is dat zo? Dan heb je vast een ijzeren geheugen!

Als een olifant; sta ik ook bekend om. B-)
laatste aanpassing
Uitspraak van 5924ut_)*i+05I=034uj0=tjgn49tf43n80-(_*& op zaterdag 8 mei 2010 om 20:41:
Ag vrouwen. Chronisch ontevreden met alles om zich heen totdat ze rond de 30 beginnen op te drogen en nerveus worden...

Spijker, kop.
Uitspraak van Fairytale op zaterdag 8 mei 2010 om 16:13:
Uitspraak van TimMer1981 :woop: op zaterdag 8 mei 2010 om 15:14:
Fairytale ga ik niet op in; daar heb ik al vaker reacties van gelezen en dat is gewoon lullen tegen een betonnen muur...

Is dat zo? Dan heb je vast een ijzeren geheugen!

Uitspraak van oreqopil op zaterdag 8 mei 2010 om 09:34:
waarin je andermans kind opvoedt en gedeeltelijk betaald. Simpel.

Als je zo denkt inderdaad niet. En dan moet je het ook vooral niet doen Neemt niet weg dat ik het een ontzettend negatieve en kortzichtige mening vind.


[quote element=column_comment id=70037]Ja dat is altijd, met of zonder kinderen
En nee, die kinderen neem je niet voor lief. Zo werkt het niet, geloof mij nou Ook (misschien wel JUIST) voor de kinderen kies je bewust. Die kinderen krijg je namelijk niet, die neem je (niet inkoppen, dat is te makkelijk )

Er is niet 1 kerel op deze aardkloot die gezond sperma heeft en liever andermans kinderen opvoedt dan zelf kinderen krijgt. Die kinderen neem je juist niet voor lief, voor de kinderen kies je bewust?
Je moet niet recht gaan lullen wat krom is..


Uitspraak van Fairytale op zaterdag 8 mei 2010 om 16:13:
Als je zo denkt inderdaad niet. En dan moet je het ook vooral niet doen Neemt niet weg dat ik het een ontzettend negatieve en kortzichtige mening vind.

Je hebt helemaal gelijk. Jij bent, met 2 kinderen van een andere vent, het ideaalbeeld van alle goeduitziende mannen die hun leven op orde hebben.
Mens houdt toch op. Er zijn ongetwijfeld best leuke kerels te vinden die een relatie met jou zouden aangaan als ze je een tijdje kennen, maar de vijver waarin jij kunt vissen is bepaald niet rijk aan vissen die nog geen nageslacht hebben en het aantal mensen dat z'n hengel heeft uitgegooid is hoog.
Er bestaan geen prinsen op witte paarden die op vrouwen vallen :P
Uitspraak van oreqopil op zaterdag 8 mei 2010 om 21:02:
Je hebt helemaal gelijk. Jij bent, met 2 kinderen van een andere vent, het ideaalbeeld van alle goeduitziende mannen die hun leven op orde hebben.
Mens houdt toch op. Er zijn ongetwijfeld best leuke kerels te vinden die een relatie met jou zouden aangaan als ze je een tijdje kennen, maar de vijver waarin jij kunt vissen is bepaald niet rijk aan vissen die nog geen nageslacht hebben en het aantal mensen dat z'n hengel heeft uitgegooid is hoog.

precies als je alle keuze hebt ga je niet voor de moeilijke weg
 
Uitspraak van MIND MATTER op zondag 9 mei 2010 om 19:36:
precies als je alle keuze hebt ga je niet voor de moeilijke weg

Dat ligt er maar net aan wat voor keuze het is. Ik kies zovaak de moeilijke weg, simpelweg omdat hij eervoller is en meer voldoening geeft.
Wat nou prins op het witte paard

tegenwoordig is het allemaal tuig op een stalen ros
Lekker tegen de muur rammen :)

Succes ermee!

(PS: Leuk geschreven)
Uitspraak van Fairytale op zaterdag 8 mei 2010 om 16:13:
Als je zo denkt inderdaad niet. En dan moet je het ook vooral niet doen :) Neemt niet weg dat ik het een ontzettend negatieve en kortzichtige mening vind.

de mening van de meeste mannen. die zijn nou eenmaal niet zo kinderliefhebbend als vrouwen
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 mei 2010 om 21:37:
Ben ik het niet mee eens, het is altijd fijn om te weten welke persoon er achter een verhaal zit

Voegt niks toe..