PatBoek - Pat B

door , gepubliceerd op
PatBoek - Pat B
25 november 2019
ArtiestPat B Site
WinactiePat B Boek actiegesloten
DJ Pat B is voor velen een begrip, voor anderen een totaal onbekende. In het normale leven bekend als Patrick Burremans, is een dj die altijd heel gewoon gebleven is. Altijd leuke en verfrissende dj sets en een heldere kijk op het dj leven, maar ook zijn eigen belevenissen als dj. 'Verhalen uit het weekend, opgeschreven door de week' is de (niet) verrassend, maar wel doeltreffende ondertitel van het boek (die weliswaar op de achterkant geschreven staat. In de loop der jaren heeft Pat B de nodige memoires, blogs, anekdotes, Facebook posts en columns verzameld en gebundeld in dit knalgele boek met de voor Pat B karakteristieke gekke smiley op de voorkant. Ook is er wat nieuw nog niet eerder uitgebracht werk in het boek opgenomen, voor de die-hard fans die alle belevenissen van Patrick al jaren op de voet volgen.

Niet al te serieus, en lekker gewoon gebleven
Op het moment van openslaan, wordt je meegenomen in de belevenissen van Pat B gedurende de afgelopen jaren. Al bij het lezen van voorwoord wordt het je duidelijk dat het ontstaan van het boek, min of meer een natuurlijk beloop heeft gekend. Nooit de intentie gehad om een boek te schrijven, maar na zoveel jaren gedachten, ergernissen en belevenissen posten, krijgt het onder hand de omvang een boek. Leuke verhalen worden er beschreven, waarvan ik er een aantal zal toelichten. De ontstaansgeschiedenis van de naam 'Pat B' is het eerste wat je tegenkomt in het boek. Dat uiteindelijk een in verval geraakte poster (waar eerst Patrick Burremans opstond) voor de naamsverandering heeft gezorgd, is een mooie start van het boek. Ook het 'Wij Gevoel' zal voor menig festivalganger en doorgewinterde raver, een herkenbaar fenomeen zijn. Aan het einde van een feest doordrenkt in zweet, modder, bier enzovoort dat laatste beetje energie er uit persen om nog even los te gaan op de allerlaatste plaat. Voor mijzelf een herkenbaar geheel. Ook 'Beroepsmisvorming' is een heel herkenbaar verhaal. Als je als dj zelf naar een feest gaat, maar onbewust toch gaat letten op de mixtechnische kwaliteiten van je (con) collega's en zodoende moeite hebt om te genieten van het hele feest. Het nawoord van Sanne Burremans (aka Miss Puss) geeft ook weer hoe gewoon Pat B is gebleven in de afgelopen jaren.

Cijfers geven aan boeken als deze vind ik altijd lastig. Immers ga ik nu niet mijn Nederlands docent van vroeger na-apen en alles letterkundig analyseren. Het eerste boek van Pat B is een genot om te lezen en ik kijk uit naar het vervolg. Die gaat er komen toch?

Lekker boekje, leest fijn weg :)