Partyflock
 
­ Nederland

Thunderdome is terug in Jaarbeurs Utrecht op 26 oktober 2019

gepubliceerd door , op
Op 26 oktober 2019 keert Thunderdome terug naar de Jaarbeurs in Utrecht. In 2017 maakte het legendarische Hardcore concept een comeback na vijf jaar afwezig te zijn geweest. Het evenement was al in de pre-registratie vrijwel direct uitverkocht en verwelkomde meer dan 40.000 gabbers uit 54 landen.

Thunderdome groeide vanaf het begin van de jaren negentig uit tot een absoluut cultmerk. Wie aan hardcore denkt, denkt ook aan Thunderdome.

Deze editie is een ode aan de gabber. Zij maakten Thunderdome legendarisch in al die jaren: 'Samen zijn we hardcore!'.

Hardcore is al bijna 30 jaar een van de sterkte jongeren/muziekculturen van Nederland en inmiddels ver buiten de landsgrenzen. Door de buitenwereld verafschuwd en vereerd. De subcultuur kent in de drie decennia vele vormen en subgenres. Van Classics tot Industrial, Frenchcore tot Uptempo en Terror tot Early. Alle denkbare stromingen krijgen een podium in de Jaarbeurs te Utrecht wordt daarmee hét Heilige Huis van de Hardcore. Thunderdome is terug!

De line-up up wordt binnenkort bekend gemaakt. De gelukkigen die op dit moment als eerste een ticket kunnen bemachtigen zijn de Die-Hards. Zij kunnen tot 6 februari een persoonlijke code verzilveren. Daarna zijn de fans met een geregistreerde Thunderdome-tatoeage aan de beurt op 27 februari. Op 27 maart start de Early Raver pre-registratie. Jezelf registreren voor een ticket kan een maand lang, tot en met 24 april. Bij de afgelopen editie waren alle tickets uitverkocht in de pre-registratie verkoop, dus registreren is een aanrader.

65 opmerkingen

Commercieel kut feest, Beter sterft het gewoon.
Vroeger altijd met veel liefde naar de feesten geweest. Kon in 2017 ook niet wachten maar wat een flop was dat zeg. Nog nooit zo een slecht georganiseerd feest gezien. :x Ik hou het wel bij mijn herinneringen.
Kan mezelf niet helemaal vinden in de 2 comments hierboven.

Heb me prima vermaakt in de Industrial die avond eerlijk gezegd, daardoor ook niet veel meegekregen van de drukte die avond hahaha.
Wanneer ik ergens sta los te gaan, kom ik ook meestal niet meer van dat plekje af.

Moet daar nog bij vermelden, ben nog nooit zo snel binnen geweest op een feest.

Top geregeld (y)
laatste aanpassing
Uitspraak van Tripmeister™ op donderdag 31 januari 2019 om 08:11:
Wanneer ik ergens sta los te gaan, kom ik ook meestal niet meer van dat plekje af.


Helaas staat niet iedereen op dezelfde plek, en dan kwam je er al snel achter hoe kut alles eigenlijk geregeld was :x
Je kwam die main al amper in. Was echt alsof je in de Amsterdamse binnenstad liep met Koningsdag. Voetje voor voetje. En als je er dan eenmaal door was had je alle ruimte. Iedereen bleef achterin hangen. Waarschijnlijk ook omdat ze vlak naast de ingang een bar hadden gezet.
Uitspraak van Spector45 op donderdag 31 januari 2019 om 08:45:
▶Uitspraak van Tripmeister™
Helaas staat niet iedereen op dezelfde plek, en dan kwam je er al snel achter hoe kut alles eigenlijk geregeld was :x


Ben rond 23.00 uur nog via de Heroes of Hardcore richting de Main gegaan en dat verliep soepeltjes naar mijn idee.
Rond 01.30 uur weer terug in de Industrial, omdat het me qua geluid niet kon bekoren in de twee andere zalen.

Hoorde wel van een maat van me dat de main dicht werd gegooid omdat de zaal te vol zou staan, wat dus eigenlijk helemaal niet zo was. Mensen stonden inderdaad helemaal achteraan waardoor het leek dat het vol was.

Mijn vrouwtje was niet te spreken over de toiletbezoeken, deed er 1,5 uur over om weer terug te komen hahaha.

Waren wel verbeterpunten inderdaad, maar zoals ik al zei ik sta vaak op één plek.
Dat was deze keer weer de Industrial. Goed geluid, goede sfeer en dikke setjes.

Tsja dan heb ik niets te klagen hahaha.
Vond het juist een heel goed georganiseerd feest als ik het allemaal nog scherp terug kan halen... Ja het was druk en ja de main werd dicht gegooid maar dat heb ik ook meegemaakt op Trance Energy en ASOT in de Jaarbeurs. Je kan moeilijk van de organisatie verwachten dat ze mensen gaan vragen om links voor te gaan staan omdat daar nog meer ruimte is.

Anyway vind het leuk dat er weer een Thunderdome in de Jaarbeurs komt :-)
Als het elke 2 jaar gehouden wordt neemt vanzelf de (buitenlandse) belangstelling af. Als iedereen het weer over ID$T heeft is er binnenkort weer genoeg plek. Indoor is er gewoon weinig wat qua beleving en grootte in de buurt komt. Ben er weer lekker bij.
Prima vermaakt de laatste Thunderdome

Kan altijd beter, is altijd ruimte voor verbetering, zal altijd zo blijven

Maar de setjes die ik die avond heb gehoord waren (L) :respect:
Zie zelf liever een Thunderdome in de RAI.

20 jaar Thunderdome in de Main was echt dik geregeld toen.

Maja kunnen niet alles hebben hahaha.
Uitspraak van rick65 op donderdag 31 januari 2019 om 10:14:
Als iedereen het weer over ID$T heeft is er binnenkort weer genoeg plek.


Waarom is dat nog altijd niet geupdate naar ID€T? Die dollars zijn later pas binnengerold :p
Ondanks alles diehard kaarten alweer in de pocket lol.
Uitspraak van Psychonaut op woensdag 30 januari 2019 om 20:36:
Commercieel kut feest, Beter sterft het gewoon.


Elk feest is commercieel, piet pen
Uitspraak van Tripmeister™ op donderdag 31 januari 2019 om 10:22:
Zie zelf liever een Thunderdome in de RAI.

20 jaar Thunderdome in de Main was echt dik geregeld toen.


Als ze maar niet weer alle mensen via de zij ingang van de rai naar binnen willen proppen ala 15 Years TD
Wat een drama was dat :roflol:
Uitspraak van Aso23 op donderdag 31 januari 2019 om 10:58:
Ondanks alles diehard kaarten alweer in de pocket lol.


Goed voor elkaar dan kerel (y)

Twee jaar geleden dankzij een aardige jongen hier op flock zo'n code gekregen.

Wilde eigenlijk een tattoo laten zetten einde vorig jaar, staat al heel lang op de planning. Die Wizard hoort op m'n lichaam :p

Stel ik nu even uit tot einde dit jaar.
Net een nieuwe grotere auto moeten kopen met oog op tweede kinderwens.

Nu gaan we gewoon vol voor de Early Raver Registration.
Uitspraak van #81 -[D.K]- op donderdag 31 januari 2019 om 11:14:
Als ze maar niet weer alle mensen via de zij ingang van de rai naar binnen willen proppen ala 15 Years TD
Wat een drama was dat


Was wel ff een dingetje toen ja.

Maar al met al ook kostelijk vermaakt op die editie.

Weet niet heb gewoon iets met Thunderdome in de RAI denk hahaha.
Bruutste Thunderdome ooit voor mij in 2017, 2019 wordt ook weer legendarisch. Reclame filmpje beloofd wat
:D
Uitspraak van Tumult op donderdag 31 januari 2019 om 12:03:
Bruutste Thunderdome ooit voor mij in 2005.


Jammer dat ik op vakantie ben... :(
Uitspraak van Genieter op donderdag 31 januari 2019 om 11:04:
▶Uitspraak van Psychonaut op woensdag 30 januari 2019 om 20:36:Commercieel kut feest, Beter sterft het gewoon.
Elk feest is commercieel, piet pen


Ja, maar dit feest zou niet meer doorgaan. En ze blijven doen alsof het vet speciaal is. Er hangt alleen een naam aan. Dit is geen thubderdome meer.
Uitspraak van Psychonaut op donderdag 31 januari 2019 om 12:57:
En ze blijven doen alsof het vet speciaal is. Dit is geen thubderdome meer.


Nee inderdaad, dat ben ik en al die andere luitjes die op dat moment daar uit hun plaat staan te gaan en er wel een leuke avond van maken.

Dat is Thunderdome.
laatste aanpassing
Ja zo kun je het zien ja.

Maar heb toch op Thunderdome altijd een andere beleving gehad qua sfeer een ander slag volk wat er komt in vergelijking met bijvoorbeeld een Masters of Hardcore of een Nightmare waar ik vroeger vaak naar toe ging.

Weet niet Thunderdome was iets anders, lastig te omschrijven.

Komt naar mijn idee echt niet specifiek door de muziek die er werd gedraaid of de sfeer die er gecreëerd werd door de organisatie.

Ik denk dat het de mindset was van de mensen die daar naartoe gingen om los te gaan.
Boeieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeend
Uitspraak van Psychonaut op donderdag 31 januari 2019 om 14:45:
Dat is elke feest


Ik denk dat je je onvrede over de huidige scene op TD plakt. Speciaal is het wel, omdat er verder niets in de buurt komt indoor, behalve MoH misschien. Bij Nightmare of Rave the City hoorde je dezelfde kritiek: "Niet meer als vroeger." Dat is ook waar, omdat de smaak deels aan nu is aangepast om de zaal te vullen. Alleen classics en er komt 5000 (oudere) man. Met een beetje millenium kom je vast wel aan je trekken.
Klopt, maar ik vind het gewoon raar dat men dit nog steeds ziet als: De Thunderdome..
Ja dat zullen veel oude gabbers ook wel gezegd hebben over de Thunderdome feesten na 2000.

Kun je bezig blijven naar mijn idee :D
laatste aanpassing
Ik ben wel voor een aparte Early en een aparte Millennium, en dan allebei ook een stukje groter dan de Heroes zaal was.
Dan mag die pleurisherrie van Sefa, Peacock en Partyraiser lekker in de main, en kunnen we daar weg blijven.
Prima idee Mark (y)

Opzouten met die pleurisherrie :cheers:
Uitspraak van Schreudster op donderdag 31 januari 2019 om 17:21:
Ik ben wel voor een aparte Early en een aparte Millennium, en dan allebei ook een stukje groter dan de Heroes zaal was.
Dan mag die pleurisherrie van Sefa, Peacock en Partyraiser lekker in de main, en kunnen we daar weg blijven.

Helemaal mee eens !!
Uitspraak van Tripmeister™ op donderdag 31 januari 2019 om 13:08:
Nee inderdaad, dat ben ik en al die andere luitjes die op dat moment daar uit hun plaat staan te gaan en er wel een leuke avond van maken.

Dat is Thunderdome.


Dus dat ja (Y)
elk feest is een zaal (of tent) vol met mensen, dat moet je zelf beetje speciaal maken

Uitspraak van Psychonaut op donderdag 31 januari 2019 om 12:57:
Ja, maar dit feest zou niet meer doorgaan.


uiteindelijk zijn ze ermee terug gekomen omdat er zoveel vraag naar was, dus geef ze groot gelijk


Uitspraak van Psychonaut op donderdag 31 januari 2019 om 12:57:
En ze blijven doen alsof het vet speciaal is. Er hangt alleen een naam aan


dat vind ik er juist speciaal aan, dat de naam al zo lang meegaat en elke keer weer vol uit je plaat is,
Heb de afgelopen editie toch meerdere malen staan genieten van de stage's, de plaatjes die gedraaid werden en de sfeer, vond het zeker TD waardig
Artiest Exodus
Hee is dit alweer The Final Exam waar iedereen moet huilen als t voorbij is ? 2017 was best oke ondanks de drukte en vage loop richtingen , als het niet een Gpf uptempo feest word dan ga ik misschien nog wel een x
Het logo is wel ruk. Lijkt wel een technofeest.
Uitspraak van rick65 op vrijdag 1 februari 2019 om 09:44:
Het logo is wel ruk. Lijkt wel een technofeest.

Die kleurtjes bedoel je? Vind het ook niet mooi maar het zal wel op een Aussie gebaseerd zijn.
Uitspraak van ..>Bram<.. op donderdag 31 januari 2019 om 19:49:
Als iemand behoefte heeft aan een die hard code, stuur mij even een bericht. Laatste keer TD elementstraat deze ontvangen, je kan er 4 kaarten voor halen volgend mij.


Bram ik wil wel graag een code,jeffrey geus mail:
geus7@hotmail.com
Alvast bedankt
laatste aanpassing
 
Artiest {SHOWLIST artist 44702, 68263}
Uitspraak van Schreudster op donderdag 31 januari 2019 om 17:21:
Ik ben wel voor een aparte Early en een aparte Millennium, en dan allebei ook een stukje groter dan de Heroes zaal was.
Dan mag die pleurisherrie van Sefa, Peacock en Partyraiser lekker in de main, en kunnen we daar weg blijven.


precies :lol:
Persoonlijk vind ik de trailer niks maja das niet zo erg.

Hebben er weer zin aan. !!!
tickets al gehaald en 27e nog ff tattoo registratie en dan de 26e okt weer mooi feestje bouwen
Uitspraak van B-Flock :bounce: op donderdag 31 januari 2019 om 09:26:
e kwam die main al amper in. Was echt alsof je in de Amsterdamse binnenstad liep met Koningsdag. Voetje voor voetje. En als je er dan eenmaal door was had je alle ruimte. Iedereen bleef achterin hangen. Waarschijnlijk ook omdat ze vlak naast de ingang een bar hadden gezet.



Klopt ik vond het ook te druk en idd je kwam de main niet meer in tijdens Promo. Maar toch was het een goed geregeld feest, kan natuurlijk altijd beter maja met 40duizend man is het ook wel lastig het iedereen na de zin te krijgen.
Volgens mij hebben ze de afgelopen 2 jaar de grote hal in de jaarbeurs verbouwd, wie weet kan daar nog harder en beter geluid en is het kwa drukte ook beter te regelen
Van de line up verwacht ik ook niet veel bijzonders. De standaard namen en vervolgens de hitjes ( er zijn zo veel betere platen gemaakt 🤔) die ze gaan draaien ... kortom geen thunderdome voor mij
laatste aanpassing
nu ze toch niet meer live draaien bij Thunderdome maar de djs alleen nog maar achter de booth staan voor de show hoeft t voor mij niet zo erg meer... als ze toch pre-recorded sets gaan draaien kijk ik de dvd wel zodra die gratis te downloaden is.
Bizar wat een stel azijnzeikers hier zeg. Het is toch gewoon gvd gruwelijk dat er zo'n groot hardcore feest in de Jaarbeurs wordt gegeven.

Thunderdome blijft gewoon Thunderdome, nieuw, oud, duister, hard, langzaam, snel, Thunderdome bediend alle liefhebbers. Dat het destijds kapte had vooral te maken met de verkoop aan SFX.

Thunderdome 2017 was de bevrijding van het Amerikaanse juk en weer volle Hollandse gabber glorie.
Voor door en met liefhebbers van het eerste uur, het mooiste spektakel misschien wel ooit in de scene.

Thunderdome leeft weer als nooit tevoren. En als.je het niet bevalt ga je maar tennissen ofzo.
Uitspraak van Tumult op zaterdag 2 februari 2019 om 13:06:
En als het je niet bevalt ga je maar tennissen ofzo.


Game, set and match :cheers:
Uitspraak van Darkside Connection op zaterdag 2 februari 2019 om 12:20:
nu ze toch niet meer live draaien bij Thunderdome maar de djs alleen nog maar achter de booth staan voor de show hoeft t voor mij niet zo erg meer... als ze toch pre-recorded sets gaan draaien kijk ik de dvd wel zodra die gratis te downloaden is.


Thuis op de bank is idd bijna dezelfde beleving als een nacht keihard raven in een donderende jaarbeurs tussen 30.000 gabbertjes 😅
Tegenwoordig VR hè (y)

Koptelefoon met dolby op en dan helemaal uit je stekker in de huiskamer :bounce:
Wie weet, wie weet.. Persoonlijk vond ik 2017 gewoon geen goed feest, maar het was gezellig, haha.
Zou wel tof zijn als ze dan wel weer wat echte gabbermuziek neer zetten, want Chosen Few was die avond het best en dat moet beter kunnen :)



En dan weet ik dat dit niet mogelijk is, maar er zijn voldoende artiesten die het kunnen!
Deze man zou het in principe ook moeten kunnen.... Het werkelijk laten zien is dan natuurlijk nog een tweede ;)
Heerlijk voor op de zondagmiddag..

laatste aanpassing
Uitspraak van GabberPinda4Life op dinsdag 5 februari 2019 om 22:45:
▶Uitspraak van Tripmeister™ op donderdag 31 januari 2019 om 15:02:Weet niet Thunderdome was iets anders, lastig te omschrijven.
Dat is een gevoel:respect:


Dat gevoel heb ik met een andere party dus ik kan het goed begrijpen , alleen vind ik t jammer dat het een melkkoe is geworden, als je stopt stop dan ook gewoon voor altijd
Uitspraak van ThemcQ op woensdag 6 februari 2019 om 15:40:
een melkkoe is geworden, als je stopt stop dan ook gewoon voor altijd


In welk opzicht een melkkoe?

Duurt verdomme elke keer een paar jaar voordat ik weer naar een nieuwe editie kan :roflol:

Ik was een van de velen die Thunderdome graag terug zag keren. Dus dat stoppen voor altijd vind ik sowieso onzin.
Vind trouwens wel het aanbod in vette merchandise maar karig in de Thunderdome store online.

Als je dan lekker van het merk dingen wilt verkopen, pleur er dan op z'n minst mooie dingen in (moet je wel snel zijn ben ik achter).

Ik mis de vette oldskool longsleeves.
Laatst een witte gezien, was m'n maat alweer weg verdomme.
Uitspraak van ThemcQ op woensdag 6 februari 2019 om 15:40:
▶Uitspraak van GabberPinda4Life alleen vind ik t jammer dat het een melkkoe is geworden, als je stopt stop dan ook gewoon voor altijd


Waar baseer je dat op? Want dit is uit de lucht gegrepen.
Uitspraak van Tripmeister™ op woensdag 6 februari 2019 om 16:58:
In welk opzicht een melkkoe?


Na een paar jaar van tegenvallende bezoeker aantallen en een team die niet 100% achter thunderdome staat (behalve promo en mister thunderdome natuurlijk) zegt men in 2012 dat ze gaan stoppen en iedereen koopt een kaart om erbij te zijn , vervolgens verkoop je de complete rai uit en sluit je het af met een knal , in mijn ogen ben je gewoon een sell out als je dan thunderdome weer laat terug komen ( jaja voor weer 1 exclusieve editie in 2017) ,o zo exclusief dat het nog een x terugkomt , voor die hard thunderdome gasten kan ik begrijpen dat het mooi is , maar had gewoon een party gegeven onder een andere naam en had de Naam Thunderdome lekker in 2012 laten rusten met alle mooie herinneringen.
laatste aanpassing
Mwa ze zijn gestopt omdat het inderdaad een beetje doodbloedde, maar na de paar jaar pauze was de vraag zo groot dat ze het toch weer gingen organiseren.
Vind ik geen gekke redenatie. En nu zullen ze het inderdaad doen zolang het ruim uitverkoopt. Waar vraag is, krijg je aanbod. Zolang de organisatie de insteek maar houdt om een mooi feest neer te zetten wat Thunderdome waardig is en niet zoals de meeste feesten, maar zoveel mogelijk kaarten proberen te verkopen en zo veel mogelijk winst te maken. Ik heb er vertrouwen in dat ze respect hebben voor de naam en het feest elke keer zo goed mogelijk willen organiseren. Het zijn tenslotte zelf ook liefhebbers uit de scene.

Als ze nu de kaartverkoop ook nog op anciënniteit doen zou het helemaal mooi zijn. Dan kunnen we wat rustiger kaarten bemachtigen :D
laatste aanpassing
Vind ik eerlijk gezegd geen goed argument om Thunderdome een melkkoe te noemen Quintijn.

Zoals mark al zegt er was vraag naar en daarbij komt dat Promo het samen met Francois weer wilde oppakken volgens mij.

Moet zeggen dat, dat aardig gelukt is.
Definitie van een melkkoe : een product of onderneming waar forse winst mee gemaakt wordt, uitgemolken.

Laten we dan de hele dance scène maar beschouwen als een melkkoe.

Het draait niet meer om de lol om feestjes te organiseren, maar om flink centen binnen te harken.
Liefst met zoveel mogelijk feesten.

Juist had ik het idee dat Promo en Francois de lol er wel van inzagen om Thunderdome weer nieuw leven in te blazen.
Dus volgens mij is het met een andere gedachte dan de centen opnieuw gestart.

Kan ik ook mis hebben natuurlijk :p

Uit de twee laatste feesten is gewoon gebleken dat er genoeg animo voor Thunderdome is, waarom dan niet lekker verder gaan?
Ook leuk voor de nieuwe generatie Hardcore liefhebbers (wel moet het gros van die jongens en meiden nog wel even doorhebben wat echte Hardcore is naar mijn idee).
laatste aanpassing
Uitspraak van Tripmeister™ op vrijdag 8 februari 2019 om 08:08:
Vind ik eerlijk gezegd geen goed argument om Thunderdome een melkkoe te noemen Quintijn.


Dat gevoel krijg kreeg ik er wel bij , ook is het natuurlijk mijn mening , snap goed dat jullie er anders over denken
Die mening mag je ook hebben wat mij betreft.
Vooral in deze tijd waar bijna alles draait om centen (y)
Uitspraak van #81 -[D.K]- op donderdag 31 januari 2019 om 11:14:
Als ze maar niet weer alle mensen via de zij ingang van de rai naar binnen willen proppen ala 15 Years TD
Wat een drama was dat :roflol:


Dat was een zaadfeest zeg. Als je anderhalf uur in je t-shirt buiten staat in de winter helpt niet natuurlijk. 10 jaar TD en vooral 20 jaar waren wel bruut. Die laatste paar uur TD XX... meesterlijk
Uitspraak van ThemcQ op donderdag 7 februari 2019 om 22:15:
Na een paar jaar van tegenvallende bezoeker aantallen en een team die niet 100% achter thunderdome staat (behalve promo en mister thunderdome natuurlijk) zegt men in 2012 dat ze gaan stoppen en iedereen koopt een kaart om erbij te zijn , vervolgens verkoop je de complete rai uit en sluit je het af met een knal , in mijn ogen ben je gewoon een sell out als je dan thunderdome weer laat terug komen ( jaja voor weer 1 exclusieve editie in 2017) ,o zo exclusief dat het nog een x terugkomt , voor die hard thunderdome gasten kan ik begrijpen dat het mooi is , maar had gewoon een party gegeven onder een andere naam en had de Naam Thunderdome lekker in 2012 laten rusten met alle mooie herinneringen.


Hier kan ik wel inkomen hoor. Ik vond het al wel sterk dat het iig niet vorig jaar gelijk weer was. Persoonlijk had elke 5 jaar van mij wel gekund.
Uitspraak van mafkeesbrigadier:bounce: op zondag 3 februari 2019 om 14:51:
En dan weet ik dat dit niet mogelijk is, maar er zijn voldoende artiesten die het kunnen!


Genoeg artiesten die het oldskool houden in deze tijd.

Uitspraak van Koekepeer op zondag 10 februari 2019 om 16:14:
Dat was een zaadfeest zeg. Als je anderhalf uur in je t-shirt buiten staat in de winter helpt niet natuurlijk.


Het feestje zelf vond ik wel goed, alleen de organisatie was gewoon RUK, en dat als ze het al 15 jaar organiseren


Uitspraak van Tripmeister™ op vrijdag 8 februari 2019 om 09:26:
Uit de twee laatste feesten is gewoon gebleken dat er genoeg animo voor Thunderdome is, waarom dan niet lekker verder gaan?
Ook leuk voor de nieuwe generatie Hardcore liefhebbers (wel moet het gros van die jongens en meiden nog wel even doorhebben wat echte Hardcore is naar mijn idee).


Dus dat, hoe meer mensen naar TD zijn geweest, hoe groter de familie zullen we maar zeggen :P
laatste aanpassing
Zo even wat klappen in dit topic.













Gekozen voor het duistere geluid omdat het kan :cheers:


En hier twee ouwe type stijl trackjes.





Deze qua kick in een nieuwer jasje.


Hoe zit het nu met die pre-registratie? Kan je nu woensdag 1 kaart per account registreren en als het maximum aantal accounts geregistreerd zijn is t uitverkocht?