Partyflock
 
Promotieberichten via Partyflock

Direct
Het is mogelijk om jouw bericht te verzenden aan een groep mensen op basis van kenmerken (criteria) die men op het Partyflockprofiel kan invullen.

Criteria
Je kunt zelf in grote mate bepalen naar wie het bericht verstuurd wordt. Op die manier kun je gericht reclame maken en precies de mensen bereiken die in jouw doelgroep liggen! Partyflock biedt je de mogelijkheid om op een heel aantal kenmerken te selecteren. De volgende criteria zijn mogelijk.

Actie
Alle mensen die wel of juist niet zijn ingeschreven voor een bepaalde winactie.
Djleden
Alle leden die gekoppeld zijn aan hun artiestenprofiel.
Draaiarchief artiest
Alle mensen die naar een feest zijn geweest waar een bepaalde artiest heeft opgetreden. Het is ook mogelijk om optredens in de toekomst mee te nemen.
Favoriete artiest
Alle mensen met een bepaalde artiest als favoriet.
Favoriet label
Alle mensen met een bepaald label als favoriet
Favoriete locatie
Alle mensen die een bepaalde locatie als favoriet hebben gemarkeerd.
Favoriete organisatie
Alle mensen die een bepaalde organisatie als favoriet hebben gemarkeerd.
Favorieten van lid
Alle favorieten van een bepaald lid kunnen in een keer toegevoegd worden.
Feest
Alle mensen die naar een bepaald feest zijn geweest. Hierbij hebben we party-ID's nodig, dus niet de datum en naam van het feest, maar het nummer in onze agenda. Een directe link naar event in onze agenda volstaat ook, omdat daar de unieke ID in vermeld staat.
Feest selectie
Hiermee kun je een selectie maken van alle leden die ooit naar een event in een bepaald land zijn geweest of zullen gaan. Hierbij kunnen ook muziekstijlen worden opgegeven zodat je, bijvoorbeeld, alleen mensen bereikt die naar trance-feesten in Duitsland zijn geweest.
Erotische feesten
Alle mensen bereiken die wel eens een erotisch feest hebben bezocht.
Flock
Alle leden die zich voor een bepaalde flock hebben aangemeld.
Geaardheid
Alle mensen met een bepaalde geaardheid.
Geslacht
Alle mensen van een bepaald geslacht.
Land
Alle mensen die in een bepaald land wonen.
Leeftijd
Alle mensen van een bepaalde leeftijd. Er kan een minimum, maximum of range opgegeven worden.
Lid
Een bepaald lid van Partyflock wel of juist niet sturen. Zo kun je een aantal mensen uitsluiten van ontvangst. Dat kan een concurrent zijn bijvoorbeeld. Hiervoor hebben we user ID’s nodig of directe linkjes naar het profiel van de mensen.
Locatie
Alle mensen die ooit of juist nooit naar een feest in een bepaalde locatie zijn geweest.
Locatie, sinds
Alle mensen die ooit of juist nooit naar een feest in een bepaalde locatie zijn geweest, sinds een bepaalde datum.<dd>
Muziekstijl
Alle mensen met een bepaalde muziekstijl als favoriet.
Ongezien promobericht
Alle mensen een bericht sturen die een bepaald promobericht met opgegeven ID niet hebben gezien (hiermee wordt de advertentie als het ware verlengd)
Organisatie
Alle mensen die ooit of juist nooit naar een feest van een bepaalde organisatie zijn geweest.
Organisatie, sinds
Alle mensen die ooit of juist nooit naar een feest van een bepaalde organisatie zijn geweest, sinds een bepaalde datum.
Provincie
Alle mensen die in een bepaalde provincie wonen.
Relatie
Alle mensen met of juist zonder een relatie.
Stad
Alle mensen die in een bepaalde stad wonen of juist niet wonen. Aan het aantal op te geven steden zit een maximum van 5. Bij meer steden vragen we een stad met straal eromheen aan te geven.
Stad en omgeving
Alle mensen die binnen een bepaalde afstand (in kilometers) van een stad wonen.
Verjaardag
Alle mensen die op een bepaalde dag jarig zijn.
Vrienden van
Alle vrienden van een bepaald lid van Partyflock. Hiervoor hebben we user ID’s nodig of directe linkjes naar het profiel van de mensen.
Vrienden van vrienden van
Alle vrienden van vrienden van een bepaald lid van Partyflock, inclusief de directe vrienden natuurlijk. Hiervoor hebben we user ID’s nodig of directe linkjes naar het profiel van de mensen.
Vrije dag
Alle mensen die op een bepaalde dag geen activiteit in hun Partyflockagenda hebben staan.


Meer criteria
Het is mogelijk om meerdere criteria op te geven. Je kunt bijvoorbeeld alle mensen die van "club", "trance" en "house" houden een bericht sturen. Alle mensen die "club" en alle mensen die "trance" en alle mensen die "house" hebben opgegeven als een van hun favorieten zullen jouw promotiebericht ontvangen.

Criteria combineren
Daarnaast kunnen verschillende criteria gecombineerd worden. Je kunt zo alle mensen die van "hardstyle" houden en binnen een afstand van 50 kilometer van Utrecht wonen een bericht sturen.

Criteria groeperen
Als je alle fans van een bepaalde artiest wilt bereiken, alsmede alle mensen in een bepaalde regio, dan kun je meerdere groepen samenstellen.
Als je alle fans van Armin van Buuren in heel het land wilt bereiken en alle mensen in de provincie Utrecht die niet noodzakelijkerwijs ook fan zijn van Armin van Buuren, dan kun je twee groepen opgeven. De eerste groep bevat alle fans van Armin van Buuren, de tweede groep alle inwoners van Utrecht. Het is dan zelfs mogelijk om over beide groepen extra criteria los te laten. Zo kun je aan beide groepen tegelijk de eis stellen dat alleen vrouwen in de leeftijd van 21 tot 30 jaar een bericht mogen krijgen.

Omgekeerde criteria
Het is ook mogelijk een zogenaamd 'omgekeerd criterium' op te geven. Als je bijvoorbeeld iedereen aan wil schrijven behalve de mensen die als favoriete muziekstijl "terror" hebben opgegeven dan kan je bericht worden gestuurd naar alle leden exclusief liefhebbers van terror.

Looptijd van het bericht
Je kunt zelf de looptijd van je bericht bepalen tot een maximum van 30 dagen. Tijdens de looptijd zal het systeem het bericht in de inbox van een bezoeker zetten als deze binnen het bereik valt.
<br>
Na de looptijd wordt het bericht naar het persoonlijk archief gezet van alle personen aan wie het bericht is gestuurd, ook diegenen die aanvankelijk binnen de looptijd het bericht niet hebben gezien.

Opmerkingen door leden
Door dit aan te vinken krijgen leden de optie om opmerkingen onder het promobericht te plaatsen. Dat kan interessant zijn om de reactie op het geschrevene te peilen of om te lezen wat men van het evenement of aangebodene vindt.

Kleur
Je kunt verder ook nog de kleur van het bericht bepalen. Hiervoor worden de standaard kleuren van Partyflock gebruikt, te weten:
  • rood
  • groen
  • blauw
  • geel
  • cyaan
  • roze
  • oranje


Ga naar light overzicht en dark overzicht voor een overzicht hoe de kleuren er op de light site en op de dark site uitzien.


Als geen factuuradres of contactpersoon wordt doorgegeven wordt een offerte-aanvraag verwijderd. Dus zorg dat je alle gevraagde gegevens invult.

Tot slot geldt: promotieberichten worden in principe alleen ingezet voor dance en feestgerelateerde uitingen.