Partyflock maakt gebruik cookies en diensten van derden en deelt gegevens over jouw gebruik van Partyflock met derden.
Zonder deze cookies en diensten kunnen wij geen koppeling met Facebook aanbieden, geen Youtube video's en geen Soundcloud spelers tonen. Zonder deze technologieën wordt de mogelijkheid om de site rendabel te houden aanzienlijk beperkt omdat we voor inkomsten volledig afhankelijk zijn van reclames waarvan een groot deel cookies vereisen om gerichte (en daarmee toepasselijke) reclames te kunnen tonen.
Door na deze melding gebruik te blijven maken van Partyflock, ga je impliciet akkoord met het gebruik van deze cookies en diensten.
Zie ook onze privacy statement.✓ Akkoord
Partyflock
 
­ Nederland Waarschuw beheerder

Amsterdam Dance Event bereikt miljoenen bezoekers met online editie

gepubliceerd door , op
Amsterdam Dance Event bereikt miljoenen bezoekers met online editie
19 oktober 2020
De 25e editie van het Amsterdam Dance Event, dat de afgelopen vijf dagen voor het eerst volledig digitaal plaatsvond, heeft miljoenen bezoekers bereikt. Ook de conferentie die ADE jaarlijks organiseert is in deze nieuwe vorm een groot digitaal succes.

Eén van de hoogtepunten was onder meer het unieke live gesprek tussen Timbaland, Martin Garrix en David Guetta, waarop meer dan 250.000 mensen wereldwijd live inschakelden. De conferentie ging daarnaast dieper in op concrete toekomstperspectieven voor artiesten, clubs, festivals en andere onmisbare spelers in de muzieksector.

Binnen het gratis toegankelijke digitale aanbod waren onder andere de Europese première van de documentaire Larry's Garage, de samenwerking met Nyege Nyege festival uit Uganda en een livestream van elrow i.s.m. Desperados met honderdduizenden kijkers grote publiekstrekkers. Verder vormden studio tours en masterclasses van een breed scala artiesten een verdiepend programma voor de nieuwe generatie DJ's, en kregen kijkers met vernieuwende audiovisuele ervaringen een unieke blik in de toekomst van digitale optredens.

Favoriete momenten van voorgaande edities van ADE werden gedurende de gehele week gedeeld op TikTok via de hashtag #ADEmoments door onder andere Tiësto, Martin Garrix, Stella Bossi, Don Diablo, Armin van Buuren en Carly Wilford, maar ook het Rijksmuseum en andere organisaties. Daarmee werden meer dan 33 miljoen mensen bereikt.

De tweekoppige directie van ADE, Jan-Willem van de Ven en Meindert Kennis, kijkt tevreden terug op de eerste editie onder hun hoede: "We hadden natuurlijk iets anders voor ogen toen we in december het stokje overnamen, maar binnen de mogelijkheden hebben we de toon kunnen zetten voor de toekomst van digitale evenementen. Het is mooi dat we als ADE onze functie als wereldwijd toonaangevend platform voor de elektronische muziek ook deze editie hebben kunnen vervullen."